The last moments..

Het hele Ecuador avontuur heeft me alweer heel wat bijgeleerd. Ondanks alle tegenslagen moet ik inderdaad de mooie dingen herinneren, dat zal wel komen eens ik in België ben, maar dat is nu nog allemaal een beetje moeilijk. Hetgeen ik nu alweer helemaal ga onthouden is dat je echt enkel op jezelf kan vertrouwen. De enige persoon waar je altijd op kan rekenen is jezelf. De laatste dagen werd me dat nog maar eens goed duidelijk gemaakt.

Image

Op dit moment zit ik op CIBE. Ik wil mijn laatste momenten hier in Ecuador doorbrengen met mensen die wel ‘my back’ hebben. Ik heb uit deze hoek veel meer steun gekregen dan van waar ook. In het hele gedoe met mijn kamer zijn zij de enigen die mij zijn blijven steunen en nogmaals hebben Dr. Cevallos en Dr. Peralta me er op gewezen dat ik niets verkeerd heb gedaan. Ik heb mijn verantwoordelijkheid wel genomen, zei Dr. Cevallos mij daarnet, anders zou ik nooit de resultaten gehad hebben die ik nu heb.

En ja daar liep het misschien mis. Ik ben volop voor mijn resultaten gegaan en had dus geen tijd om te flemen bij anderen. 100% gefocust en mijn doel bereikt. En als anderen dan wel tijd hebben om te flemen en te doen en dan wel anderen dingen bereiken, dan maakt mij dat boos, maar vooral ik ben diep teleurgesteld. Teleurgesteld dat resultaten blijkbaar minder belangrijk zijn dan persoonlijkheid. Oh ja, er zal wel een dag komen dat eerlijkheid wel wint zeker?

Nu ja.. Mijn laatste momenten hier zijn momenten die ik ga koesteren! Momenten met mensen die mij 3 maand lang geholpen hebben om mijn doel te bereiken. Cristina, José, Andres, Dr. Cevallos. Wel ik ga ze stuk voor stuk missen. En hopelijk kan ik terug komen, wie weet kunnen we samen in de toekomst nog wel iets doen.

Mama en papa zijn wel trots op mij, dat weet ik en eens ik alles kan uitleggen aan pepe en bomma en meme zullen ze dat ongetwijfeld ook zijn🙂 En dat is het enige dat telt. 2 maand de tijd heb ik nog om mijn publicatie te schrijven, dan ga ik nog 2 maand alles geven voor thomas cook en dan is het tijd om een job te zoeken. Een uitdagende job, waar ik met mijn doorzettingsvermogen ook iets kan bereiken.

Morgen laat ik alles achter mij, begin ik met een nieuwe start met mijn familie en met mijn vrienden. Beginnende met de kasseifeesten, man ik ga blij zijn iedereen te zien.

See you guys! And just one thing! Only have faith in yourself!

-L-

Image

2 Comments

  1. Goh, het onderzoekswereldje is inderdaad niet gemakkelijk. Ben hier ook al een paar keer met mijn neus pal tegen de muur gelopen maar een sterk karakter helpt, en W’beekse roots ook qua volhardendheid😉. Maar ’t is wel hoopgevend dat je net met dat karakter je reputatie maakt bij je bazen en je collega’s. Het garandeert je zelden een job want die zijn zeldzaam maar de mensen blijven aan je denken en proberen je echt vooruit te helpen dus onderzoek is nog steeds een superinteressante richting. Let wel, voor ’t grote geld of de lofzang van de buitenwereld moet je het niet doen🙂. Ik heb ook collega’s die meer publicaties hebben maar er niet zoveel voor doen (+ lange arm-principe geldt hier ook, elke sector is subjectief, ook onderzoek) en weet je, daar wordt smalender over gedaan dan over een klein labo als het onze waarin iedereen altijd knokt om het kleine eindje vooruit te komen. Dus als je erin gelooft, je een portie idealisme hebt en kan doorzetten, zou ik me toch eens informeren waar je allemaal terechtkan in het wereldje. Maar eerst je paper en Thomas Cook. Als je een nalezer zoekt voor je paper, mag je me altijd mailen of via FB contacteren! Groetjes! X

    • Dank je Maaike! Het is inderdaad niet altijd gemakkelijk, maar doorzettingsvermogen is zo belangrijk!
      Dank je dat je eventueel wil nalezen! Nu is het allemaal nog in zijn bezigheidsfase, maar het begint vorm te krijgen. Structuur erin krijgen en al mijn data erin verwerkt krijgen, dat is het moeilijke op dit moment! Dikke merci alvast!
      Laura

Geef een reactie

