I DID IT!

Yes yes! Wat velen voor onmogelijk hielden is mij toch wel gelukt! Op 11 weken tijd is mijn onderzoek afgerond en dat heb ik gisteren met een super presentatie afgesloten! 

Image

Ik vond mezelf nogal zenuwachtig zijn de eerste momenten, maar op de film van het allemaal goed mee en valt dat zelfs niet op. Dr. Cevallos was trots op mij en dat maakte me zelf ook wel trots op mezelf! Hij dankte me voor al mijn harde werk en had heel veel aan mij gehad. Ondanks alle tegenslagen die ik gehad heb, heb ik toch prachtige resultaten. Resultaten die gaan leiden tot een publicatie. Ik heb een deadline, 2 maanden tijd krijg ik om ze te schrijven. Maar dat komt wel in orde, eerst vlug de thesis, dan de publicatie. Hij was trouwens enorm tevreden, want ik had hem 2 flesjes Chimay gegeven als cadeau. Echt hij was blij als een klein kind, hij wou al superlang eens trappist drinken, wel het was nu de moment.

Image

Op het CIBE kreeg ik van iedereen nog een applaus en veel lieve woorden. Ook Dr. Peralta dankte mij voor het harde werk. Ik moet zeggen ga het hier toch wel een beetje missen! Het was hard werken, maar het is echt wel een groep hechte mensen en als je de tijd hebt om ze beter te leren kennen (tijd die mij door het vele werk vaak ontbrak) zijn ze echt super! Ik had dan ook voor hen allemaal pannenkoeken gebakken, wat ze zeer apprecieerden! (Had er maar liefst 120 gebakken😮 )

Image
Cristina had de tranen in haar ogen toen ik afscheid nam! Gisteren had ze nog een super mooi bandje voor me gemaakt, vanaf nu is het mijn Good luck charm. Volgend weekend gaan we misschien wel nog samen naar Banos!

Image

Na mijn presentatie kwam echter weer het besef. Ik moest op zoek naar een plaats om te slapen deze avond. NIet echt fair weeral, Loeka mag in de kamer blijven ik moet eruit. Ik moest er zelf om half 5 uit, maar dat was gewoon onmogelijk. Ik moest nog werken en had nog heel wat werk om Andres alles uit te leggen (hij snapt er nog steeds niets van, maar I did my best) Tegen 17u was ik op mijn kamer en mocht het pakken beginnen, tranen in de ogen en koppijn maakten dit allemaal niet eenvoudiger. ’s Middags had ik een bed en breakfast gevonden die nog net 1 bed hadden, dus ik had wel plaats om te slapen. Natuurlijk is dit alweer een hap uit mijn budget, dat niet voorzien was.

Tegen half 8 waren mijn valiezen eindelijk gepakt en kon ik een taxi bellen. Mijn kamer kuisen, daar had ik geen tijd meer voor, dan moesten ze mij het maar op tijd gezegd hebben.

De taxi bracht mij naar een vreemde plaats met enkel tralies voor de deur, aangezien ik twijfelde of het wel ok was, belde ik toch maar eerst naar de verantwoordelijke. Die kwam opendoen en ja amai mooie bed en breakfast. Mooie plaats om te eten en een gezellige sofaruimte. Image

Slapen was wat minder. De airco stond heel de nacht aan, dus had echt ferm koud, vanavond proberen de bak bij mij te hebben dat ik het kan regelen😀

Deze morgen dan nog wat gewerkt aan mijn data. Heb hier toch niets anders te doen, dus dan kan ik de tijd nuttig gebruiken. Tegen 12u was Loeka hier en was het tijd om cadeautjes te gaan kopen. Ik heb uiteindelijk voor iedereen iets gevonden, al was het niet eenvoudig!

Daarna nog eens naar het Iguanapark geweest, die beesten blijven me toch keer op keer verbazen!

ImageImageImage

 

Tegen 17u was ik hier terug. Eerst een doucheke en daarna klaar voor nog een paar uurtjes te werken. De eigenaar kwam een praatje doen en even later ook een zekere Alexander. HIj is een Ecuadoriaanse Rus en guess what, ja hij is een cacaohandelaar. HIj was heel geïnteresseerd in mijn project. En toen hij vroeg hoe oud ik was, viel hij bijna achterover. Hij vond het zot dat ik op 23 jarige leeftijd al zoiets kon doen. We wisselden gegevens uit en hij ging nog van zich laten horen. Hij was zelfs al bezig om me terug naar hier te halen voor nog wat meer onderzoek te doen. Hahah, wordt nog grappig. 

Ale, ik ga nog wat aan mijn cijfertjes prutsen!

See you later alligator! :p

Ciao xx

Image

 

Geef een reactie

