Buikpijn van het lachen!

Dit weekend heb ik alweer veel bijgeleerd! Vooral dan over de Belgische cultuur en hoe ondankbaar ze bij ons wel niet zijn! Als je hier nog maar kookt voor iemand, staan ze al met duizenden bedankingen klaar en vragen ze wat ze moeten terug doen. Helemaal niets natuurlijk, maar het siert hen! Neen, Belgen zijn op dat gebied echt ondankbaar, waarschijnlijk niet allemaal, maar toch.. Ook is weeral maar eens bewezen dat ze steeds denken dat ze het beter weten. Ik kan er niet goed tegen dat mensen die hier amper 4 dagen zijn al denken dat ze alles beter weten en andere mensen bang maken. Guayaquil is levensgevaarlijk smijten ze dan rond, terwijl ze amper een voet buiten gezet hebben. In de 2 maand dat ik hier woon, heb ik mij nog geen seconde onveilig gevoeld, zelfs niet wanneer ik helemaal alleen in the middle of nowhere aan het wandelen was.  Ik heb zelfs meer schrik om ’s avonds alleen door Gent te lopen. Als dan mensen zo’n dingen beginnen te vertellen, echt onnozel word ik daar van. Als je het gevaar hier niet zoekt, dan heb je ook geen problemen. Ga je natuurlijk alleen met een vent op stap, ja dan sta ik niet in voor de gevolgen, maar dan heb je het zelf gezocht.

Soit naast dit feit dat mij weeral maar eens onthutst heeft, was het echt een fantastisch weekend! Vrijdagavond richting Loeka vertrokken. Louise ging ook mee, ik dacht ze is hier nog maar net en alleen ze zal content zijnd at ze wat andere mensen heeft…

Tegen 23uur waren we in Cuenca! Loeka had pizza en mojito voorzien en jummie het smaakte echt! Ook tof om Loeka terug te zien, we hadden alweer veel te vertellen. Ja mekaar een week niet zien en er valt veel te vertellen!

De volgende morgen vertrokken we richting El Cajas . Dat is een prachtig natuurpark op 40 minuten rijden van Cuenca. Daar aangekomen was het ijskoud, brr! Gelukkig had ik nog een fleece trui van Loeka gekregen, want bah zo koud!

Image

 

We besloten de kortste wandeling te doen, want bij het afstappen van de bus voelde ik me al niet zo goed. Ik was helemaal aan het draaien en ging dus maar vlug wat zout eten. De hoogte in combinatie met een lage bloeddruk, ja niet zo fantastisch!

Image

 

Loeka en ik gingen op ons gemakje rond! We wouden genieten van de natuur! En daarbij zo snel ging het niet om door dat park te gaan, we hebben mogen klimmen en klauteren! Maar het was HILARISCH! Amai mijn buik deed pijn van het lachen! Grappig gewoon!

Loeka ging op een gegeven moment zelfs tegen de grond en ik wou niet lachen maar ik kon gewoon niet anders..
Gelukkig mocht Loeka 5 minuten later ook met mij lachen, want ja inderdaad ik lag zelf ook tegen de grond!

IMG_5336

 

 

Echt amai! Wat een wandeling! Maar El Cajas is echt fantastisch mooi! Je komt er helemaal tot rust van! Meer foto’s op : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.296788083804389.1073741849.273667182783146&type=3

Na ons tochtje naar Cajas hadden we een afspraak om onze nagels te laten doen! Ikzelf heb dat nog nooit laten doen, maar ik ben zot van nagellak dus keek er wel naar uit! En het resultaat was echt mooi! Ik ga vandaag naar de winkel om de spullen te zoeken die ik nodig heb zodat ik het zelf ook kan doen!

IMG_5516

En Loeka ging ook voor kleur (helemaal niet verwacht!) Ja blauw had ik nog gedacht, maar nee EN paars EN oranje EN appelblauwzeegroen EN roze! Crazy gewoon!

IMG_5507

Na de nageltjes gingen we aperitieven! Mojito’s en chipjes met guacamole! Jummie!

Tegen 21u hadden we met Jessy en Diana afgesproken om frietjes met stoofvlees te eten! Jammer genoeg is mijn maag niet in orde en vond hij Belgisch eten precies ook niet zo oke!

Nadien gingen we nog feesten in een nachtclub! Was echt nog wel tof! Maar tegen middernacht hadden we het wel gehad, we waren moe, mijn maag was niet in orde! Tijd dsu om te slapen!
Al heb ik dat niet veel gedaan!

Zondagmorgen 7u! Tijd om op te staan want, ja het is the high day in het wielrennen : DE RONDE VAN VLAANDEREN! Normaal ga ik elk jaar gaan kijken, jammer genoeg dit jaar dus niet.

Maar ondanks dat heb ik toch goed kunnen volgen! Mooie wedstrijd en spannend, man mijn hart sloeg bijna over! Loeka moest lachen toen ze mij vol spanning zag zitten, ja das gelijk zij en voetbal! :p

Nadien vertrokken we naar Jan om nog een wafel te gaan eten! Ze zijn zo lekker! Jummie! Ik hoop dat hij zo verder kan doen, want hij heeft echt wel kwaliteit! En tis dan nog is een toffe kerel ook!

IMG_5524

Nadien gingen we nog naar Sig Sig, dan naar Chordoleg en vervolgens naar Gualaceo!

Ja we kunnen wel zeggen dat we hier al veel gezien hebben!

En volgend weekend gaan Loeka en ik naar Montanita!! Zon , zee, strand, wat moet je nog meer hebben!🙂

Net mijn 2 laatste stalen geanalyseerd! Tijd dus om eindelijk eens naar resultaten te gaan kijken!

Het worden nog 3 spannende weken!

ENNNN tripje naar de Galapagos is geboekt! YES!!

 

See you in one month back in Belgium!

L.

 

3 Comments

Geef een reactie

