Zwembad in mijn kamer! * zucht*

Je hebt zo van die dagen dat je je wel eens durft afvragen, waar je eigenlijk mee bezig bent.

Gisteren was zo’n dag! Iedereen denkt steeds dat het fantastisch is in het buitenland, want iedereen ziet enkel de toffe foto’s, maar ik ben er zeker van dat velen het zelfs niet zouden volhouden. Als ik in de zomer werkt, zegt iedereen tegen mij, amai 2 maand vakantie en je wordt er nog voor betaald ook. Wel eerlijk, ik zou het iedereen wel eens willen zien doen, want het is 6 op 7 hard werken!
Net als hier 5 op 7 hard werken, als mensen dan zeggen, amai de stage is lastig precies daar, dan is dat wel iets dat steekt.

Mijn stagebegeleider heb ik in geen 3 weken nog gezien en een evaluatie heb ik nog steeds niet gekregen. Geen idee dus of ik goed of slecht bezig ben. Gelukkig is er vanuit België wel ondersteuning en daar loopt alles wel goed.
De afgelopen dagen was het hier heel eenzaam in het labo. Normaal moet Andres mij helpen, want hij moet immers mijn project presenteren op het congres, maar hij komt altijd toe als ik al gedaan heb met mijn stalen voor te bereiden. Als hij al komt.. Niemand heeft hier echt vaste uren en komt en gaat maar wanneer hij of zij wil. Voor mij frustrerend, want hoe kan je op die manier efficiënt werken?
Ik begin elke morgen om 8u. Ik heb 120 stalen die geanalyseerd moeten worden, als je weet dat ik er maar 10 op een dag kan doen, betekent dat veel werk natuurlijk!

IMG_4039

Mijn dag gisteren werd enkel maar beter toen ik hoorde dat Dr. Cevallos blijkbaar wel in het CIBE was geweest, en bij iedereen was gaan kijken behalve bij mij.. Ik heb echt duizend-en-één vragen en niemand die mij ermee kan helpen.
De meesten snappen ook niet waarom ik het wil weten, je doet toch gewoon wat hij zegt.. Ja voor hen is dat misschien allemaal oke, maar ik ben geen robot, ik weet graag waarom dingen beslist worden en hoe dingen gedaan worden.
Ja frustratie is wel het juiste woord.
Daarom dat ik om 16u ook gestopt ben, ik kon toch niet meer met de GC-MS werken dus kon ik beter thuis wat aan mijn thesis schrijven.

Zo gezegd zo gedaan, maar ook hier vraag ik me af waarom.. MIjn begeleider hier heeft nog steeds niets gelezen, en beantwoordt mijn mails over mijn thesis zelfs niet.
De meeste dagen kan ik mezelf overtuigen dat het wel ok komt, maar soms zijn er van die dagen dat het echt allemaal tegenzit.

Tegen 18u vertrok ik naar de supermarkt en toen ik terugkwam was het allemaal nog erger.
Aan Rio Centro zat het verkeer muurvast. De taxichauffeur zei me dat het kwam door de regen, maar even verder zagen we dat er een boom op 2 auto’s was gevallen. Niet goed..

Maar thuis stond me nog de mooiste verrassing te wachten.

Mijn kamer stond onder water, weeral maar eens.. Maar deze keer was het erger dan de andere keren. Mijn valiezen waren volledig doorweekt, mijn schoenen die op de grond stonden kletsnat, en mijn stopcontacten kletsnat; conclusie : LEVENSGEVAARLIJK.

Ja, de traantjes stonden in mijn ogen. Zo’n dagen doen je echt afvragen, waarom je hier eigenlijk bent en wat je hier eigenlijk doet.

Deze morgen stond het water nog in mijn kamer. Een deftige dweil dat hebben ze hier niet, of een aftrekker… Geen idee hoe ik het ga wegkrijgen..

Hopelijk gaan de komende dagen beter, want dit zijn dagen om snel te vergeten!

-L-

6 Comments

  1. Niet opgeven he Laura! Als je je best doet kan je jezelf niets verwijten. Meer kan je niet doen. Hopelijk komen er toch nog veel meer leuke dagen dan deze mindere dagen. Succes!x

    • Hej Elisabeth!

      Ik heb vandaag eindelijk wel mijn evaluatie gehad, en die is zeer goed!
      Er komt terug wat zon piepen hier! Dus alles zal uiteindelijk wel goed komen!

      Dank je wel!
      xx

      • Super! Dan kan je nu terug wat meer genieten van alles wat je daar beleeft.

      • Dat ga ik inderdaad doen!🙂
        Hoe is het met kleine Nelle?🙂

Geef een reactie

