En toen was er bloed…

Ik wist toen ik deze morgen opstond, dat het niet mijn dagje zou worden. Bijna niet geslapen deze nacht, bijna over mijn eigen voeten gevallen, neen het zag er niet goed uit. En wat ik dacht werd ook werkelijkheid.

Sinds gisteren ben ik begonnen aan de laatste rechte lijn in mijn onderzoek. De 3 verschillende technieken die we de afgelopen weken hebben uitgeprobeerd hebben we vergeleken met elkaar, en daar is 1 ervan uitgekomen als de beste. Geloof het of niet, maar de allereerste en de eenvoudigste, blijkt ook de beste! 
Dus als alles goed loopt moet ik de komende weken nog 60 samples analyseren en dan gaan we onze gegevens kunnen beginnen interpreteren.
Hopelijk komt Dr. Cevallos nog vandaag, want sinds dat zijn vrouw bevallen is 3 weken geleden, heb ik hem nog niet gezien. Alles wordt dus via mail besproken, maar dat is toch niet hetzelfde als in real-life.
Deze morgen begon ik dus vol goede moed mijn samples voor te bereiden. Normaal heb ik hulp van Andres of Cristina, maar die zijn hier altijd zoveel later dan mij en dus start ik zelf altijd. 
Tegen dat ik aan mijn 5de boon zat om te snijden, besloot de scalpel dat het genoeg was en hij wou wel eens iets anders dan bonen snijden. Juist ja, mijn vinger. En net het topje, dus bloeden, niet normaal. Ik vlug naar José lopen, om ontsmettingsmiddel en een lakje te vragen. Ontsmettingsmiddel dat ging nog net, maar een lakje, nope niet aanwezig in het labo (wat dus helemaal niet verantwoord is). 
Het is gewoon beu, omdat het in mijn wijsvinger is, en idd dat is de vinger die je zowat voor alles gebruikt, om te snijden, typen,.. gevolg alles gaat dus wat trager vandaag!

Gisteren kwamen Andres, Cristina en José eten!

Image

Ik had spaghetti voor hen gemaakt en mojito’s! Het was wel eens tijd om hen te bedanken voor alles wat ze al gedaan hebben voor mij. Ook al moet ik soms een beetje pushen, ze doen het toch maar allemaal. En we hebben veel plezier samen! En dat blijft toch belangrijk op je werk, dat het naast interessant, toch ook plezant is! 

Image

Volgende week is er een verrassingsfeest voor Dr. Peralta haar verjaardag. We gaan allemaal samen op restaurant en ze weet er zelf niets van! 
Ik ben benieuwd, maar het zal wel weer leuk worden!

Deze avond vertrekken Loeka en ik naar Cuenca. Loeka gaat daar 3 weken stage gaan doen, en ik ga mee dit weekend, zodat ik Cuenca ook eens kan zien! 
Hopelijk loopt dus alles vlot en kan ik in tijds stoppen!

See you back on Monday! 

-L-

Image

Geef een reactie

