Isla Santay!

Vandaag zondag! Tijd voor een uitstapje dus! Gisteren hele dag gewerkt, dus vandaag wel een verdiende vrije dag!
Loeka en ik besloten om naar Isla Santay te gaan. Vorige week hadden we dat gezien op Malecon, dus we wouden wel eens weten wat dat was.
Deze morgen eerst nog mijn boontjes gaan bekijken! Fermenatie van de meeste is afgelopen, tijd dus om ze te leggen drogen! Drie van mijn soorten zien er heel goed uit, maar de andere 4 hebben last van schimmels. We zullen zien wat het geeft.Image

Loeka wou daarna eerst naar de voetbal kijken! En hiep hoi Club Brugge heeft gewonnen! 2-0 zelfs! Voor mij perfect, zo kon ik ondertussen nog een beetje aan mijn thesis werken. Vandaag was er immers de eerste deadline voor onze literatuurstudie. Ik begin er al wat structuur in te krijgen, het zal wel in orde komen.

Image

 

Rond 14u vertrokken we naar Malecon. Eerst een Mc Donaldsje eten! Ja soms missen we hier een frietkot en dan proberen we het met Mc Do op te lossen! Maar, het is toch niet hetzelfde!

Daarna gingen we onze boot gaan reserveren. We betaalden 4 dollar, en wat kregen we daarvoor in de plaats : een boottocht, rondleiding op een eiland, empanada en een drankje. Te zot voor woorden gewoon, voor slechts €2.80 kregen we dit alles. Eerst vaarden we dus met de boot naar Isla Santay. Iedereen droeg zijn reddingsvest, maar Loeka en ik vonden dat toch maar overbodig. Een boot die niet zo snel vooruitgaat en waar je niet kan uitvallen, waarom zou je in godsnaam een reddingsvest dragen? Image

Uiteindelijk kwam één van de verantwoordelijken ons toch maar een vest brengen. Echt geen idee waarom, volgens mij kunnen de mensen hier niet zwemmen.
Aangekomen op Isla Santay was ik al onmiddellijk onder de indruk van de natuur en de huizen van de mensen. De mensen wonen allemaal in paalwoningen, omdat het allemaal moeras is. Eerst gingen we dus door het dorp, waar alle mensen ons nogal vreemd aankeken.

Image

 

Nadien gingen we een stukje door het moeras. De vegetatie is er helemaal anders dan diegene die we hier rondom ons in Guayaquil zien. Andere bomen, andere bloemen, maar wel heel mooi. Een beetje door de modder ploegen, maar het was de moeite!

Zo gingen we tot aan de krokodillen. Maar liefst 11 krokodillen zitten er op het eiland. Ze bewegen niet, maar hun ogen staren je aan! Image

Na de rondleiding kregen we nog een empanada en een glaasje cola aangeboden. En het is weekend, dus was het tijd om een nieuw armbandje te kopen! 

Na de uitstap gingen we naar Rio centro. Loeka heeft een slaapzak nodig voor als ze naar Cuenca gaat, dus moeten we dat hier zien te vinden!

Alweer een geslaagde dag, en alweer een stukje wondermooie natuur van Ecuador ontdekt.

Oh ja, morgenavond heb ik een afspraak bij de kapper. Man, ik heb echt zenuwen. Zeker als je weet dat iedereen hier in Ecuador lang haar heeft, o jee als dat maar goed afloopt!

See you, hopefully with some nice hair left!🙂

L.

Geef een reactie

