Miro el sol hundirse en el mar !

Carnaval, hier in Ecuador is dat officieel feest en krijgen ze verlof. Alhoewel, achteraf moeten ze de dagen inhalen, dus echt verlof is het niet. Hoe dan ook, maandag en dinsdag moesten we niet werken dus wij vertrokken met Ronald, mijn collega van CIBE, en zijn gezin naar Punta Carnera.

ImageIn Punta Carnera heeft Ronald een vakantiehuisje en wij mochten daar ook blijven! Enorm gastvrij zijn de mensen hier echt!
Zaterdagmorgen rond 10u vertrokken we. Normaal ging het vrijdagavond zijn en dan zaterdag heel vroeg, maar ja hier in Ecuador ben je geen baas over de tijd!🙂
Tegen half 2 waren we dan in Punta Carnero. Tof huisje, zwembad op 100m van de deur, ja dat kwam wel in orde!
We besloten eerst iets te gaan eten. Iedereen zei dat ik al lang eens ceviche moest eten, wel het was nu de moment.Image

Ceviche is koude vis, in een koud soepje. Eerlijk een tegenvaller voor mij en vooral het feit dat ze zoveel koriander gebruiken, maakt dat het naar zeep smaakt.
Na onze ‘almuerzo’ was het tijd om naar het strand te gaan. Ronald zette ons af, en hij kwam met zijn gezin als de zon wat minder fel was. En inderdaad, de zon brandde hard. We hadden ons lesje van Montanita geleerd, dus veel smeren was de boodschap!

Image

Het strand was zalig! Rust, het geluid van de zee en niets anders. Oke, jawel veel muziek, maar voor mij geldt enkel het geluid van de zee.. Complete rust! Kon ik wel gebruiken, na een hectische week in het labo!
Tegen 17 kwamen Ronald, Tamara en Sebastien ons vergezellen om naar de zonsondergang te kijken! MAGNIFIEK! Ik heb nog niet vaak zo’n mooie zonsondergang gezien!

Image

Nadien was het tijd om nog een duik te nemen in het zwembad en te vertrekken naar de verjaardag van één van  Ronalds vrienden. Zoals ik zei, gastvrijheid is ongelofelijk!
Byron kwam ons ook vergezellen en even later was ook Jhonny daar met enkele vrienden. Beiden werken bij mij op het CIBE.

Image

Het was tof en gezellig, met mijn beste Spaans probeerde ik een beetje te praten! En ik moet zeggen het vlot wel aardig. Als je verplicht bent van Spaans te praten gaat dat vlotter dan als je ook de optie Engels hebt!
Tegen 5u lagen we in ons bed!
Om 11u was het alweer tijd om in actie te schieten!

IMG_2519

Ik werd wakker met het meest fantastische nieuws! Tom Boonen had Kuurne-Brussel-Kuurne gewonnen. Ik dacht eerst dat Loeka een grapje maakte, niet dus! De dag kon al slechter starten!😀

Een ontbijtje en dan richting la playa! Jhonny en zijn vrienden stonden ons al op te wachten!
Zonnecreme is mijn beste vriend deze dagen en ik moet zeggen, ik heb zoveel gesmeerd dat ik zelf niet zie dat ik in de zon heb gelegen..
De zee hier is enorm krachtig, het is bijna onmogelijk om te blijven staan! Heb hier heel wat liters water gedronken!

IMG_1791

Na een prachtige zonsondergang was het terug even tijd voor het zwembad! Samen met Sebastien, terwijl Tamara en Ronald voor het eten zorgen! Vis bbp! Lekker, maar o jee, die koriander toch!

IMG_2632

Nadien gingen we met Byron en Javier naar Salinas! Cocktailtjes drinken en een beetje feesten!

IMG_1781

In Salinas was het echt zot! Zoveel volk en voor carnaval is het hier de gewoonte om mensen te bekogelen met water, schuim, en nog allerlei dingen. Natuurlijk kreeg ik er ook van langs.

1800488_10203175101325916_1349734213_n

Kletsnat en vol met schuim. Gelukkig maar dat het hier niet koud is.

Tegen 3u lagen we gelukkig in ons bed, de zon maakt je echt moe!! De volgende dag dan maar terug naar het strand! Smeren, maar vandaag was de zon precies feller. Gevolg, toch wel een beetje rood!

Tegen 16u waren we uitgenodigd bij vrienden van Ronald om ceviche te gaan eten. Tamara maakte hem klaar en ik moet zeggen hij was wel lekkerder dan die in het restaurant. De koriander smaakte niet zo goed door.

1653748_815260348489103_323166918_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze morgen zijn we dan terug vertrokken naar Guayaquil! Het was een schitterend weekend! En vol goede moed kan ik morgen terug starten in het labo!

Ben hier ondertussen aan het proberen dweilen, maar tis op z’n Ecuadoriaans.. :p

 

6

Geef een reactie

