Home made MOJITO!

Woensdag hadden we Kerly,Gaby en Allison uitgenodigd om te komen eten. Uiteindelijk is enkel Gaby gekomen. Niet tof van de anderen natuurlijk, maar blijkbaar is dat hier wel de gewoonte in Ecuador.

Loeka maakte spaghetti en mojito! En jummie die mojito was echt lekker! De kleur was misschien wel wat minder, maar de smaak zat echt goed! Handig zo’n blender in onze kamer, we gieten er gewoon alles in en mixen maar! 

Image

En de spaghetti was ook overheerlijk! Ja Loeka ontpopt zich tot een fantastische kok, Alex zal geen schrik moeten hebben als ze gaan samenwonen! :p

Image

Ondertussen heel veel werk in het labo. Maandag tot en met woensdag ben ik enkel bezig geweest met data. Al mijn stalen (34 in totaal) moesten gecombineerd worden en daarop moesten we dan een aantal statistics doen. Zo kon ik de eerste stalen analyseren en de eerste componenten tevoorschijn toveren. Geloof mij zo 8uur per dag achter de computer, het is wat. Maar tussendoor analyseer ik wat stalen voor andere mensen, dan heb ik af en toe eens een break!
Gisteren zijn we tot de conclusie gekomen dat de methode die we toepassen, niet de meest ideale is. Vandaar een nieuwe methode. Gisteren rond 12u kregen we het mailtje, dus ik ben direct in actie geschoten. Samen met Andres en Cristina begon ik met mijn nieuwe staalvoorbereiding. Cristina zei als we er 10 doen is het al ok voor vandaag, ik zag dat echter nog niet zo zitten. De stalen moeten immers 24u schuddend geïncubeerd worden.

 

Neen, ik wou alle stalen doen! En zo gezegd zo gedaan. Ik dreef het tempo een beetje op en alle 34 samples werden voorbereid! Samen met  Andres werkte ik alles af, zo ben ik zeker dat al mijn stalen vandaag klaar zijn! 
Het is hier immers carnaval het komende weekend en maandag en dinsdag wordt er niet gewerkt. Dat zijn dus 2 dagen tijd die we verliezen, vandaar dat ik nu wel een tandje wou bijsteken! Hier in het labo lachen ze allemaal met mij, omdat ik hier niet slenter, maar doorstap! Het is wel tof, en ik maak plezier zoals iedereen, het verschil is dat ik ondertussen ook een beetje werk!:)

Efficiëntie is toch iets wat ze hier ook nog kunnen leren. Gisteren zijn we een half uur bezig geweest met uit te zoeken welke samples we moesten gebruiken. En believe me or not, nu moeten we terug hetzelfde doen.. In plaats van ze te labelen, of ergens anders te zetten, nee all over again.. Tja, Ecuador zeker?😉

Vanavond vertrekken we naar Punta Carnero voor een paar dagen! Zon, zee, strand en een beetje rust, ik kan het wel gebruiken!

Bye bye! L.

 

Geef een reactie

