It’s just a rainy day!

Een regenbui! ZALIG! Dat is wel iets dat ik niet vaak zeg, maar hier doet een regenbui zoveel deugd! Om te slapen is het heel wat minder, maar daarvoor hebben ze oordopjes uitgevonden! Deze nacht is het dus echt heel fel beginnen regenen, het is hier regenseizoen dus het moest er ooit wel eens van komen!

Image

Gisteren heb ik een heel zware dag gehad. Ik zit op het punt in mijn werk dat ik data analyses moet doen. Dat wil zeggen : hele dag met de neus voor de computer. En ik en computers, niet de ideale combinatie. Maar het is wel belangrijk natuurlijk, op die manier kunnen we het proces optimaliseren en kunnen we binnenkort tests doen met andere bonen.  Gelukkig mag ik tussendoor hier en daar wel helpen in het labo, op die manier leer ik nog wat bij en kan ik weg van mijn computer! 

Zondag zijn we nog naar het Historical Parc geweest. Het waren verkiezingen dus het was overal heel rustig op straat. Het park was fenomenaal! Prachtige vogels, apen, tapir, krokodillen, echt mooi! 

Image

We gingen er naartoe met Oscar. Hij heeft 10 jaar in België gestudeerd en is ook met een Belgische getrouwd. Heel grappig hoe hij soms dingen in het Vlaams zegt! Zo kun je zien dat de wereld toch echt klein is. Hij heeft zijn doctoraat gedaan bij proffen waar ik nog les van heb gehad. Yes it’s a small world. 

Image

Het historical park heeft naast vele dieren, ook authentieke interieurs van uit de oude tijd. En heel veel prachtige bloemen. De natuur hier in Ecuador is prachtig, ik ben erdoor gefascineerd! Er zijn zoveel verschillende soorten en allemaal hebben ze iets unieks.

Image

 

Vandaag wordt terug een drukke dag! Data analyseren en wat samples runnen voor Gaby. Daarnaast is het hier in het CIBE ook echt druk. In juni is hier een groot internationaal congres en iedereen is dus druk aan het werk om alles voor te bereiden. Dr. Cevallos vroeg of ik ook kon terugkomen. Mijn data gaan namelijk ook voorgesteld worden en ik moet een publicatie schrijven. Jammer genoeg is een ticketje naar hier niet hetzelfde als een treinticketje naar Blankenberge! Het zal dus niet voor mij zijn. Desondanks zal ik het hier nog druk hebben, want als ik er niet ben moet iemand anders mijn data voorstellen, maar ik moet wel de presentatie in mekaar steken. Het kan maar al een goede oefening zijn voor mijn bachelorproef verdediging. Image

Zo, ik kruip achter mijn computer!

Ciao! xx

Geef een reactie

