El Classico!

Voetbal, inderdaad. Ik hoor het velen al onder jullie denken, voetbal en Laura? In Ecuador doen ze nu eenmaal niet aan wielrennen, dus veel anders is er niet om te kiezen. Daarenboven ben ik ook echt blij dat ik geweest ben.

Eerst gingen we naar de terminal, want daar had ik met Andres, Ricardo en José afgesproken. Van daaruit namen we een taxi naar het stadion. Overal zag je mensen met gele shirts aan. Geel is het kleur van Barcelona. In Guayaquil hebben ze 2 teams : Barcelona en Emelec, geel en blauw. Aangezien mijn vrienden voor Barcelona zijn, ik dus ook! 

De mensen liepen overal op straat, op een gegeven moment begon iedereen plots te lopen. Reden : de supporters van Emelec kwamen te dichtbij. Ik voelde me net in een betoging. Mensen klommen over hekkens, overal politie, politie op paard.. Echt loco! Ik kan het gevoel niet beschrijven, maar het was vreemd.

Image

Eens het stadium binnen, was het wat rustiger. Maar groot, amai enorm! Er kan 65 000 man in het stadium en het zat goed gevuld! De supporters zongen van begin tot einde. Er waren trommels, trompetten, echt zo’n sfeer heb ik nog nooit meegemaakt. TIjdens de match heb ik me zelfs geen minuut verveeld! Jammer genoeg heeft Barcelona wel met 2-1 verloren.

Image

Ondanks het feit dat hun team verloor, bleef iedereen wel enorm sportief. Ze kunnen er in België nog wat van leren. Supporters kunnen hier naast mekaar zitten, praten,.. Het is erg dat in België ze nog niet eens door dezelfde deur binnen kunnen zonder problemen. Ja, we zouden er nog wat kunnen van leren!

Ik had een toffe dag! Met een beetje zon, een beetje regen! De perfecte combi hier, want het blijft snikheet!

Morgen naar het Historical park, als het open is tenminste. Het zijn hier morgen immers ‘elections’. Ik ben eens benieuwd, maar door de verkiezingen is er sinds gisterenavond en tot maandagmorgen geen alcohol te verkrijgen. Dit alles om problemen te voorkomen. Again, ik denk dat we in België nog het een en ander kunnen leren!

Toedels! 

L.

Image

Geef een reactie

