Run baby run!

Soms heb ik het gevoel dat ik na een dag in het labo wel een marathon gelopen heb! Als ik hier toekom moet ik eerst in het bioproductos labo mijn bonen uit de vriezer halen. Die moet ik dan naar een ander labo brengen. Hiervoor loop ik al een keer of 5 over en weer. Deur open, deur dicht. Ik weet nu ondertussen ook dat HALE, trekken betekent en EMPUJER duwen. Je kan je waarschijnlijk wel voorstellen welke situaties ik de eerste dagen had. Vol overtuiging duwde ik tegen de deur, zeker weten dat ze ging open gaan. BAM daar stond ik dan, iedereen kijken en lachen natuurlijk🙂

Image

Dus eens mijn bonen uit de vriezer zijn, moet ik overal een 10-tal bonen uithalen om mijn onderzoek op te doen. Bonen eruit, terug naar bioproductos om mijn bonen in te vriezen en met mijn stalen naar het fitopatalogia labo. Ook hier loop ik wel een 10 keer over en weer. Ik denk soms dat ze hier denken: ‘wat loopt die hier nu weeral te doen?’. Eens alle bonen verzameld zijn kan ik beginnen, pletten, wegen, pletten, wegen,… En ook hierbij loop ik over en weer naar de weegschaal en terug. Ik hoor jullie denken, waarom zet je de weegschaal niet gewoon bij jou? Analytische weegschaal, mag je nu eenmaal niet verzetten en daarenboven ben ik ook niet de enige die ze nodig heeft. 
En dan eens de stalen oke zijn, loop ik heen en weer tussen het filopatologia labo (waar mijn warmwaterbad staat) en het bioproductos labo (waar de GC-MS staat). Vele metertjes dus op een dag, en ’s avonds ben ik dan ook meestal echt moe.

Image

Los daarvan is het werk hier echt super! Straks gaan we beginnen met de resultaten te analyseren. Op die manier gaan we misschien onze methode al kunnen aanpassen! 

Gisteren heb ik heel de dag Spaans gepraat in het labo, en veel bijgeleerd. Tijdens de lunch zat iedereen mij echt aan te staren terwijl ik in ‘Espanglish’ een aantal dingen probeerde uit te leggen! Ze vinden allemaal dat ik snel bijleer! Zoveel te beter, want Spaans wil ik al superlang leren! Het grappige is ook dat Cristina mij het Spaans leert en ik leer haar ondertussen Frans! De Franse r geeft toch voor velen een probleem🙂 Grappig om te horen, maar dat zeggen zij waarschijnlijk ook van mijn Spaans🙂

Vandaag is Carla hier jarig op het CIBE! Vraagt voor een feestje vanavond! Ik kijk er al naar uit! Maar eerst ga ik mij verdiepen in mijn data!

Bye bye! 

-L-

Geef een reactie

