CIBETIME!

Het is alweer even geleden dat ik nog geschreven heb, maar het is hier ook heel druk. Vandaag mijn eerste dag dat ik alleen in het labo sta! Ik wacht nog op mijn laatste sample en dan zit ook deze dag er op! En zonder accidenten!🙂

Maandag zijn we gestart met de eerste analyses van de samples. Maandag deden we er 7, gisteren 8,vandaag doe ik er 9! Soms is het hier wel eens nodig dat je het heft in eigen handen neemt en zelf een tandje bijsteekt. Ze staan er hier allemaal een beetje van te kijken hoeveel samples ik op een dag doe, maar ik zit liever een beetje voor op schema, als er dan nog iets fout loopt hebben we tijd om opnieuw te starten. 
Het is voor de eerste testen de bedoeling dat we op zoek gaan naar de vluchtige componenten die in de cacao aanwezig zijn. Hiervoor gebruiken we bonen in verschillende stadia (fermentatie,drogen,..) Deze verpulveren we helemaalImage

en brengen we in een buisje dat volledig is afgesloten.

Image

Dat wordt dan in warm water geplaatst en zo kunnen de componenten gevangen worden. Die moeten dan in de GC-MS gestoken worden en zo kunnen we de verschillende componenten analyseren. 

Image
De interpretatie ervan is echter pas voor als mijn labowerk erop zit.
Gisteren kwam Dr. Cevallos al eens een kijkje nemen en hij zei dat het er allemaal veel belovend uit zag. Er is een duidelijk verschil te zien in de verschillende fasen, dus de kans dat we een goed resultaat krijgen is reeël.

De sfeer hier in het labo is ook opperbest, ik leer elke dag een beetje Spaans bij, al gaat het mij wat te traag.. We zijn hier met heel veel jonge mensen, dus de dynamiek zit echt goed. Andres en Cristina helpen me hier in het labo en voor de rest kan ik gelijk wie iets vragen, ze zullen altijd proberen helpen. Net nog bij de lunch uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje vrijdag en zaterdag ga ik met Andres, Johnny en José naar de voetbal (en met Loeka natuurlijk). Benieuwd wat dat gaat geven.

Ondertussen zijn mijn samples alweer klaar! Zoals jullie wel kunnen lezen heb ik het hier naar mijn zin, en mijn werk is echt leuk! Gisteren was ik wat aan mijn thesis aan het werken, en mijn kamergenoten de salamanders waren vrolijk over de muren aan het kruipen. Ik heb er al geen schrik meer van, seems like I’m adapted! 
Enkel mijn rood kleurtje van Montanita nog kwijt en alles is echt dik in orde! 

Hasta luego! 

Laura xx

Geef een reactie

