Ecuadorian birthday!

Het 3e jaar op rij dat ik mijn verjaardag in het buitenland vier, maar nog nooit zag ik zo rood. De zon heeft ferm gebrand gisteren en dat mag ik nu ondervinden. Dat wordt schouders bedekken vandaag.
Van Loeka kreeg ik al een tof cadeautje, kaartje in de valies van het thuisfront, de verjaardag werd goed ingezet.

Allison, het meisje van de tourisme afdeling, had ons uitgenodigd om samen met haar leraar en nog wat leerlingen naar Nobol te gaan. Om 7u kwam ze ons halen met de taxi en gingen we naar de terminal. Van daaruit vertrekken bussen naar alle mogelijke kanten in Guayaquil. Er waren wel 100 loketten en dus niet eenvoudig om je weg te vinden.
Tegen 8u15 namen we de bus. Zalig, een lokale bus, met Ecuadoriaanse muziek.

IMG_1329

 

Ondertussen ook gelegenheid om aan sightseeing te doen. Het is schrijnend te zien hoe sommigen in rijkdom leven en anderen dan in zo’n armoede. Vele wijken zijn hier afgesloten met een omheining en aan de poort staat security zodat niemand door kan die er niet moet zijn

 

Tegen half 10 begon onze tour in Nobol, we waren in een soort van park, waar ook een zwembad was en een museum. De eigenaar gaf ons daar een rondleiding en we mochten ook naar een miniconcert gaan luisteren. De man op de trombone en de saxofonist waren beiden Belgen. De een woonde hier al 4 jaar, de ander was op doorreis naar Brazilië.

Na het concert kregen we iets typisch Ecuadoriaans : bolon. Gevolgd door een kippensoepje.

Bolon

Na het eten gingen we met José Luis, de leerkracht, Allisson en Kerly nog een sangria drinken op een terrasje. We waren in één van de kleine arme dorpen in Guayaquil. Binnen 2 weken zijn het hier gemeenteraadsverkiezingen en hier demonstreren ze nog met wagens en vlaggen. Wel indrukwekkend om eens te zien.

Deze avond waren we bij José Luis uitgenodigd in zijn B&B. Daar maakten we kennis

kaartje

met één van zijn gasten, die ook van België kwam. Allisson en haar vrienden hadden nog een verrassing voor mij. Ze waren cake gaan kopen en hadden kaarsjes voorzien voor mijn verjaardag. Daarnaast kreeg ik ook nog een superlief kaartje van hen! Echt fantastisch, we zijn hier amper 3 dagen en we hebben hier al vriendschappen voor het leven gesmeed.

 

Tegen 23u vertrokken we naar de disco : ‘etcétera. Met maar liefst 8 in de auto, maar ja hier is alles mogelijk natuurlijk. Daar dansten we op Spaanse en populaire muziek van bij ons. De meisjes weten hoe een feestje te bouwen! Ik heb een superverjaardag gehad! Hopelijk volgen hier nog zo’n fantastische dagen! feestje!

-L-

.

Geef een reactie

