Ecuador ♥

Anderhalve dag in Ecuador en ik ben al verliefd! Op het land welliswaar😉

Deze morgen rustig mijn kamer een beetje gedecoreerd, op die manier wordt het echt mijn kamer! Foto’s, kaartjes,tekeningen, een beetje van alles! Heel wat manoevres moeten uithalen, maar het hangt allemaal op!

ImageImage
Tegen 10u dan naar de luchthaven vertrokken om Loeka haar laatste valies op te halen. Met onze paar Spaanse woorden konden we ons toch begrijpbaar maken. Eens de bagage gerecupeerd was hebben we dan ook nog een broodje gegeten alvorens de taxi terug te nemen.

De terugrit was alweer een ander verhaal… We vroegen aan de taxichauffeur om ons naar ESPOL te brengen.. Ik vond dat hij al een beetje een vreemde weg nam, maar aangezien ik nog maar anderhalve dag in Ecuador ben en hij waarschijnlijk al heel zijn leven, dacht ik dat het wel ok was. Wel tof, want we zagen eens een andere kant van Guayaquil. Wat nu wel al duidelijk is, is dat de kloof tussen arm en rijk hier wel degelijk zeer groot is. Midden in een straat stopte de chauffeur : ‘ESPOL’. Wij keken eens naar elkaar, en probeerden maar weer eens uit te leggen dat het daar niet was. De man kon er niet echt mee lachen en bleef maar in het Spaans ratelen. Na een tocht van 20 minuten, met hier en daar wat gemopper bracht hij ons eindelijk naar de juiste ESPOL.

Na de middag was het tijd voor een beetje ontspanning. Een duik in het zwembad! Hier op ESPOL is een zwembad dat iedereen vrij kan gebruiken. Zalig gewoon met dit weer en met rode schouders op dit moment als gevolg. Na een beetje plonzen in het grote bad, settelden we ons met een boekje in het kinderbad. Iedereen keek ons aan, maar ze durfden niets zeggen. Tot er plots ook iemand in het kleine bad kwam en die in het Spaans probeerde communiceren met ons! Ik had mijn woordenboek bij de hand, dus het lukte wel een beetje, al valt er natuurlijk nog veel te leren, maar door te spreken leer je het snelste! 
Op een gegeven moment kwam er nog iemand bij, deze praatte wel Engels. Combinatie Engels-Spaans maakte het mogelijk om mekaar toch te verstaan. Morgen als we naar Guayaquil gaan, gaat hij ook mee.

Deze avond kregen we telefoon van Allison. Morgen gaat ze met haar klas op uitstap naar Nobol en wij mogen ook mee! Tof zeg! Wel al om 7u vertrekken!

Loeka en ik gingen deze avond eens koken.. Amai, van een tegenvaller gesproken! :p De kip smaakte niet naar kip en de rijst, tja.. Gelukkig konden we onze security man wel blij maken met een bordje eten! 
Ja, al zeg ik het zelf, we zijn goed bezig met vriendjes maken! Op die manier zullen we wel een mooi stukje van Ecuador en de cultuur te zien krijgen!

Hasta manana! 

Laura 

Geef een reactie

