Het begin van een mooi avontuur?

Schiphol : 6 valiezen 
In Schiphol stonden we daar met maar liefst 6 valiezen. Loeka had er al 1 extra op mijn naam bijgeboekt dus die werd ingecheckt. Maar dan, Loeka had ook nog een kist vol testkits mee. Papieren waren er ook bij, maar voor meneer de veiligheidsagent was dat niet genoeg. Er stond namelijk op elk pakketje gevarentekens, dus nee dat kon niet mee.
Gevolg, de andere valies die op mijn naam stond en al weg was, moest ook opnieuw van het vliegtuig gehaald worden. Gevolg, ik stond al op de zwarte lijst. En mama en papa moesten de valies gaan ophalen bij de douane. Probleem, al Loeka haar spullen voor haar stage zitten erin, maar hopen dat die er snel geraken!

Vlieger : 4 valiezen (of dat dachten we toch)
Op het vliegtuig hebben we zeker niet mogen klagen! Amai, zoveel eten en drinken dat we daar kregen. En ijsjes en fruitsapje en nootjes! Ja ’t was dik in orde! Filmpjes kijken, beetje lezen, beetje tetteren. De uren tot het landen in Quito gingen vlot vooruit, maar het uur dat we daar stil stonden bleef maar duren! Uiteindelijk was het nog drie kwartier vliegen en we waren er!

Luchthaven Guayaquil : 3 valiezen!
De warmte kwam ons al tegemoet bij verlaten van het vliegtuig. Ik had vrij snel mijn valiezen, maar Loeka haar 2de kwam maar niet af. Plots hoorden we door de luchthaven ‘LOEEEKA Dupont’ weerklinken. Wij ons maar gaan melden aan de balie. Bleek dat Loeka haar valies nog in Schiphol stond. Papieren invullen en vrijdagmorgen mocht ze die gaan halen.. Ok dan maar zeker, kon er nog wel bij. Loeka heeft voor de komende dagen dus wel enkel haar lange broek!

Door de douanecontrole met de valiezen en daar stond Patricia ons met haar dochter op te wachten. Zij brachten ons naar de slaapplaats. Ik slaap in nummer 8 Loeka in nummer 2. Echt alles is hier, van een bed tot stoelen, tot een bureau met computer, een blender, microgolfoven, een machine om rijst te koken, diepvries, ijskast, bestek, borden, een printer,… kortom alles. Op de computer kan je wel bijna niets doen, alles is geblokkeerd, want anders werken de mensen niet is hun uitleg. :p

IMG_1243home ESPOL (1)

Eens we alle bagage in de kamer hadden gedragen was het tijd om te slapen. Voor ons althans

, al was het hier nog maar 20u. De tijd dan toch nog tot 22u proberen rekken en dan slapen. De hitte, gecombineerd met al het lawaai hier maakten dat niet zo eenvoudig. Gevolg om middernacht terug wakker. Eventjes rondgelopen en nog

een poging gedaan. Om half 4 plaatselijke tijd (half 10 in België) was het echter gedaan met slapen. Dan maar de valiezen leeggehaald en de kasten gevuld. Mijn computer

IMG_1245

werkte niet, mijn universele reisadapter zorgde dat mijn laptop er niet in pastte..

Tegen half 8 zijn Loeka en ik op pad vertrokken. Op dat moment zaten we al 16 zonder eten. Toen we hier toekwamen was er namelijk niets en ook nu zitten we op een eind van het centrum dus geen eten. Dan maar een wandelingetje maken, het zwembad zoeken.

 

We wouden een tour doen op de campus. Welliswaar met de bus, want het is hier zooo groot, amai! Na een half uur vragen en gebrekkig Engels en Spaans door mekaar stapten we op een bus. Er was een meisje, Melissa, zo vriendelijk ons te helpen en ze bracht ons naar de opleiding toerisme. Daar werden we met open armen ontvangen en de verantwoordelijke belde dadelijk iemand op om ons rond te leiden op de campus. Een half uurtje later was Allison daar. Zij zit al in haar 3e jaar en spreekt redelijk goed Engels! Gedurende 2uur wandelden we rond op de campus, en we hadden nog niet de helft gezien! Loeka en ik waren uitgehongerd en daarenboven nog niet gewoon aan de zon! Tijd dus om eventjes in de airco een dutje te gaan doen. Allison had ons wel al haar gegevens gegeven, want zaterdag neemt ze ons mee uit in Guayaquil en ze gaat ons ook de stad tonen!

Tegen 13u kwam Patricia ons halen om naar de stad te gaan voor inkopen. Sim kaart, stekker voor de computer en natuurlijk eten en drinken. Na een hele dag zonder eten, waren we zo blij eindelijk eens iets te eten! day 1Terug thuis bleek de stekker echter nog niet te werken! Loeka en ik besloten dan maar op eigen houtje terug te keren! Taxi nemen en hopla. In de winkel waar we de eerste stekker gekocht hadden, hadden ze de juiste niet. Speciaal voor mij gingen ze er iemand bij roepen die Engels kon om alles uit te leggen. Hij wijsde mij een andere winkel en daar hadden we gelukkig wel geluk!
Vandaar de blog, mijn computer doet het!
Toen ik thuiskwam was er echter niet zo’n aangename ontdekking! In mijn kamer zaten maar lifst 3 salamanders! Ik hoop maar dat ik ga kunnen slapen!

Het is hier nu kwart voor 8 en ik ben doodop! Ik probeer het nog wat te rekken om het ritme wat gewoon te worden! De jetlag mag niet onderschat worden!

Hasta manana!

Laura

Geef een reactie

