Flamingo Island met een cameraploeg! 28 augustus

20131002-192842.jpg

20131002-192913.jpg

Deze morgen met de kids gaan kajakken! Anouchka wou niet alleen mee, dus mocht ik met haar mee! Samen met Hassen en Waddah er een tof tochtje van gemaakt. Zeker nu ik weet dat het voor mij de laatste dag is bekijk ik alles anders.. Alles wat ik doe, doe ik misschien voor het laatst en daarom is alles dan ook met een dubbel gevoel.. Na het kajakken alle kids in het water gedompeld zodat ze al hun zand kwijt waren, tegen dan was het al bijna tijd om te eten. Ik ging vlug met de kids mee eten, want Farid had mij beloofd dat hij mij zou komen ophalen. Toen ik hem stuurde antwoordde hij wel niet, dus ik was het niet zeker. Toen ik net gedaan had met eten zag ik hem plots door het hotel lopen. Waddah probeerde hem nog maar eens te overtuigen dat ik wat langer moest blijven! Ik moest me haasten want had mijn uniform nog aan. Vlug een shortje en topje aan, goeie sportieve schoenen en op naar TTS. Daar kwal iedereen samen, de reisleiders, animatoren, Belgian favorite, de bazen. Enkel Michelle was niet mee.. Samen met de bus trokken we erop uit. Bleek dat we naar Flamingo Island gingen om daar het eiland op te kuisen. Er was een cameraploeg die ons ging filmen en interviewen. Aangekomen in de haven van Houmt Souk mochten we de boot op. Verschil met de boottocht vorige week was dat we nu slechts met een twintigtal waren en vorige week met een 200. Een muziekje op de boot en weg waren we. Jens, de Duitse chef ging helemaal op in de muziek, echt grappig om te zien. Ondertussen had ik ook tijd om eindelijk eens met Jana bij te praten. Na alles wat er gebeurd was, was dat wel eens nodig. Ik leerde er ook Giuseppe kennen, de belgian favourite die in Zarzis zit. Een toffe tocht! Na een uurtje kwamen we dan aan op Flamingo Island. De cameraploeg filmde ons allemaal wanneer we afstapten, we waren precies bekende hollywoodsterren die op de rode loper liepen, een beetje decadent. Daar eenmaal toegekomen mochten we nog niet eten. Eerst kregen we allemaal een vuilzak en moesten we vuil gaan rapen. Met een fotograaf en een cameraman in ons zog liepen we met z’n allen het hele eiland rond. Eigenlij sta je ervan versteld hoe vuil de mensen wel niet zijn. Na een klein uurtje hadden we dan ook een hele berg vuil verzameld. Dhau zei tegen mij, jij spreekt goed frans, voila doe jij het interview maar. Baf, daar stond ik dan, ,met de camera op mij gericht. Ik wist niet goed waar te kijken, naar de camera, de man die mij interviewde. Haha, ik heb wel zeker 5 keer hetzelfde gezegd,maar ik heb het toch maar mooi gedaan. Na al ons hard werk, mochten we eindelijk eten. Na het eten dan nog verzeild geraakt in een watergevecht met Farid. We moesten de vuilzakken gaan halen en plots had hij een fles water vast en kegelde die naar mij. Hij had zeker niet gedacht dat ik hem terug zou pakken. Het mondde al snel uit in een echt watergevecht tussen ons 2. Gelukkig vroeg Farid snel om een wapenstilstand. Nadien nog samen met Jana en Jens in de zee gezwommen. Om dan allemaal samen terug de boot op te gaan. Eerst nog een groepsfoto of 2. En dan hoppa. Nog samen met de bemanning van de boot Danza Kuduro staan dansen. Terug in de haven was het terug de bus oo en terugkeren naar TTS. Vanaf dan hadden we een half uur om naar ons hotel te gaan, te douchen en naar hotel Mouradi te gaan. Ik en Jana vlug een taxi nemen. In het hotel vlug douchen en vlug mijn 2 amigo’s gaan opzoeken. Hassen had deze morgen het kajakken alleen moeten doen want Waddah was naar de tandarts gegaan. En hij was zo blij mij te zien. Pff ik mag er niet aan denken dat ik zaterdag al naar huis moet.. Sinds ik hier alleen ben voel ik me hier echt goed. Ik hoor bij het team en iedereen heeft respect voor mij. Ze vinden het fantastisch dat ik gewoon mee doe met hen, ook al moet ik dat helemaal niet. Mijn 2 maatjes hier ga ik echt wel missen! Maar soit veel tijd om daarover na te denken had ik niet meer. Ik was natuurlijk alweer te laat.. Maar toen ik in het hotel toekwam bleek ik nog één van de eersten te zijn. Wachten dus maar op de rest. Toen we er allemaal waren werden we naar een aparte locatie in het hotel geleid, aan het zwembad. Daar stonden mooi gedekte tafels op ons te wachten. We kregen lekkere aangepaste wijn, maar voor we konden eten moesten we eerst nog eens naar het animatieteam gaan kijken. De hadden ons op het podium staan opwachten..ze verwelkomden ons met een dansje pulchino pio! Heel grappig dansje, hier is het duidelijk voornamelijk een Italiaans team. Na onze verwelkoming mochten we aan tafel. Ik heb zelden zo chic gegeten. Jammer was wel dat het bijna allemaal met vis was.. Maar het hoofdgerecht en het dessert waren super lekker! Jummie! Na het eten dansten Jana en ik nog de minidisco mee en nadien keken we allemaal samen nog naar de show. Die viel jammer genoeg echt wel tegen, mijn team doet die show ook en hij is echt wel veel beter! Veel professioneler! Dus na 2 nummers ben ik dan maar terug naar mijn eigen hotel gegaan, ik wou liever met hen daar nog wat tijd doorbrengen. Giuseppe had echter geen slaapplek en die is dan nog in mijn kamer blijven slapen, heb toch een bed op overschot, dus heel gemakkelijk. Een echt leuk dagje, Thomas Cook is super om voor te werken en het is fantastisch om alle mensen die met hetzelfde doel hier zijn en die alles ook meemaken te ontmoeten en beter te leren kennen!
Kus!

20131002-192815.jpg

20131002-192826.jpg

20131002-192833.jpg

20131002-192855.jpg

20131002-192903.jpg

Geef een reactie

