Verantwoordelijkheid en een spetterende show! 23-08

Sinds gisterenmiddag zijn we aan het repeteren voor de show! Nu Hannen ee niet is gaat het er heel wat rustiger aan toe. Er wordt niet tegen de kinderen geroepen, ze worden niet gestraft als ze het niet perfect doen. Ja het is echt wel beter! In totaal moeten we 5 dansjes doen en 3 sketches. Ik moet alle dansjes leren aan de kids en heb zelfs aan de Belgen beloofd er zelf eentje in mekaar te steken. We zijn hier nu met 5 belgen en samen gaan we op K3 iets doen. Deze morgen hebben we dus terug een hele morgen geoefend. Eerst waka waka met de meisjes. Dan Tarzan met de kleinsten, de einddans allemaal samen oefenen en gangnam style met een groot deel van de kids! Ondertussen ook de sketches oefenen : moustiques, la valise et dromedaire! Het ziet er allemaal heel goed uit en op een rustige manier kan je veel meer bereiken dan door te roepen. Tussen de middag eerst en vooral een dansje in mekaar proberen steken. daarna met mama en papa al het één en ander klaargestoken voor naar huis mee te nemen. Ze hebben me ook geholpen mijn miniclub te kuisen en al Candy haar spullen in te pakken. Dat is voor mij toch al wat werk uitgespaard. Nu is haar kamer eindelijk ook opgekuist en kan ik die gebruiken om gerief van mij in te zetten, schoenen, valies, alles wat anders in de weg staat.
Na de middag was het tijd om alles terug te herhalen. Zweten dat ik gedaan heb. Alles zeker nog 2 keer gedanst en dan nog Oya Lélé aan de kids aan geleerd. Er zijn nog 2 Franse meisjes die ook meedansen! Het is echt een tof dansje en denk wel dat het zal aanslaan! Er is 1 jongetje dat meedanst, hij is helemaal in de ban van K3 en amai Leandro kan dansen ze! Het is de eerste keer dat ik samen met Waddah verantwoordelijk ben voor heel de show en ik moet zeggen we hebben dat al goed gedaan!
Tegen half 5 waren we rond met repeteren en was het tijd om nog te gaan boogschieten. Tegen 17u was het dan tijd dat de ouders hun kinderen kwalen halen , maar alweer waren er ouders die er niet waren. Het is ook elke keer hetzelfde, dus ja hebben we er vandaag ook maar weer tot half 6 gezeten. Nadien vlug de flesjes drank gaan halen bij mama en papa, ze smokkelen al elke dag een beetje drank voor Hassen en Waddah hier, en dan gaan aperitieven bij mijn 2 kameraden. Dat heb ik wel gemist de eerste maand, als je ergens alleen naartoe gaat leg je veel sneller contact met de anderen en ga je ze al eens sneller gaan opzoeken. Soit nu is dat wel het geval. Ik ga ze missen mijn 2 kadees hier. Tegen 10 na 7 alweer tijd om te gaan dansen, half 8 eten en half 9 terug in de miniclub. De kids waren allemaal heel opgewonden net als ik. Stress had ik niet echt, we waren heel goed voorbereid dus het kwam wel in orde!
Vlug de kids kostuums geven, schminken en voor onszelf nog eens snel alles overlopen. Omdat we zoveel doen vandaag hebben we ook enorm veel kostuums nodig, het wordt dus ferm puzzelen. Voor mijn oya lélé heb ik zelf nog hawaikransen mee, dat in combinatie met een bling bling outfit, perfect!
En hoppa de show kan beginnen! Waka waka eerst, daarna Tarzan, vervolgens oya lélé, dan gangnam style en tenslotte heal the world! Het ging snel voorbij en het publiek was enorm enthousiast! Ze klapten voortdurend mee en maakten veel lawaai. Voor mij zelf ging het ook allemaal heel vlot. Het enige waarvoor ik enorm veel zenuwen had was de K3 dans, dat moest ik namelijk helemaal alleen doen en ook bij de repetitie liep dat nog af en toe mis. Maar het verliep vlekkeloos! Oh wat was ik trots op mijn kids, en na afloop waren ook de ouders enorm tevreden! Opdracht geslaagd en vooral.mijn studio 100 taak voltooid!
Na de show enorm veel goede commentaren gekregen, velen vonden de show beter dan vorige week! Yes! Waddah is een fantastische verantwoordelijke van de miniclub!
Na afloop allemaal samen nog wat gedronken, mijn voet doet opnieuw pijn, ik denk dat ik terug een stressfactuur heb en door vandaag veel te springen is het terug slecht geworden. Voltaren wrijven dus maar!

Stiekem toch een beetje trots op wat ik vandaag gepresteerd heb, ik kan de verantwoordelijkheid wel dragen. Waddah zegt ook altijd dat hij mij meer met de kids vertrouwt dan eender welke andere animator hier. Voelt toch goed om te horen, daarenboven kwam er vandaag een mama naar mij die mij feliciteerde en zei dat ik fantastisch werk leverde met de kids, dat de kids altijd blij zijn mij te zien en dat je dat ook ’s avonds merkt want alle kids komen steeds naar mij gelopen. Als iemand zoiets tegen mij zegt breekt mijn hart toch altijd. Het is tof te weten dat al het werk dat je doet, dat het toch geapprecieerd wordt!

1 ding is zeker, ik vind het fantastisch om met kinderen te werken!
Bonne nuit! L x

Geef een reactie

