Tataouin -Chenini – Ksahr Hedda 18-08

Vandaag was het mijn vrije dag! Samen met mama en papa er een dagje op uit getrokken. We konden geen auto krijgen, want op dit moment is alles geboekt en overboekt in Djerba. Uiteindelijk vonden we een taxichauffeur, Nouredine, die ons een hele dag wou rondvoeren. Misschien was dat maar het beste ook, want waar wij overal gereden hebben, geen idee!

We zijn midden in de Sahara gestopt, tussen de dromedarissen foto’s nemen, een drankje drinken, een woestijnvos zien en doorgaan naar het volgende. Naar Tataouin, waar niets te beleven viel, dus zijn we maar doorgereden naar Chenini. Een klein Berberdorpje waar we gegeten hebben en waar een gids ons rondgeleid heeft. Prachtig om te zien hoe die mensen in de grotten wonen. ze hebben 1 kamer om in te slapen en het is steeds rond de 20 graden in hun huis. Na onze rondleiding reden we verder naar Ksahr Hedda, waar Star Wars is opgenomen. Papa was natuurlijk in zijn nopjes!

Op de terugweg ook nog gestopt aan een mooi uitzicht!
Terug in het hotel was het eerst vlug kijken hoe het met Hassen was. Waddah had me al gebeld om te vragen waar ik bleef. Hassen zijn voet was al heel wat beter, maar voor Kais deed hij nog wel of hij veel pijn had, de komediant! Ja mijn 2 maatjes ga ik missen, elke avond is het weer plezier met hen in de pauze. Niemand mag binnen in hun kamer, want ze willen op hun gemak zijn, behalve ik! Haha, ik mag mee komen feesten met hen en voor de rest niemand. Het is wel leuk, we zitten hele dagen samen om te werken, maar toch vervelen we ons nog geen moment als we daarnaast nog samen zijn.

’s Avonds dan met mama en papa nog naar Midoun gegaan om iets te eten. Gezellig restaurantje, en lekker eten! Het was een superfantastische dag!

 

Geef een reactie

