Afscheid nemen doet elke keer toch weer een beetje pijn! 04-08

Vandaag vertrekken heel veel kids van de miniclub, ik krijg al de tranen in mijn ogen als ik eraan denk. Ik had Naïma en Jade beloofd dat ik samen met hen nog voor de laatste keer ging ontbijten. Daarom deze morgen om 8u opgestaan en richting het ontbijt vertrokken, het duurde al niet lang vooraleer ze daar waren. Samen met hen, heb ik dan voor de laatste keer een crêpe au chocolat gegeten. Gezichtjes vol met chocolade, maar het waren blije gezichtjes! Ondertussen had ik aan de ouders ook de link van onze pagina gegeven. Die waren enorm gelukkig dat er veel foto’s van hun kids waren zodat ze die ook hadden.Image
Tegen half 10 was het tijd om Naïma uit te zwaaien, haar mama had ons al gewaarschuwd dat ze slecht was in salu zeggen en inderdaad, ze vond het niet zo leuk. Ikzelf had het ook al ferm lastig.. na wel 100 keer zwaaien vertrok de bus en waren Naïma en haar familie vertrokken.
Nadien beloofde ik Jade dat ik met haar nog wat in het zwembad ging spelen, we moesten deze morgen toch werken omdat we dinsdagmorgen op excursie waren geweest.
Tegen 10u vertrok ik richting zwembad en Jade haar mama kwam al naar mij om te zeggen dat Jade al aan het wachten was op mij! Heel de morgen heb ik dan ook met haar en nog heel veel andere kids in het zwembad gespeeld. Dat is het leuke aan deze job, de kindjes zien je nog maar in het zwembad en ze komen allemaal spontaan naar jou. Al zijn er dan ook kids die dat niet leuk vinden omdat ze alleen met jou willen spelen, maar dat is iets dat onmogelijk is, en ze ook niet kunnen en mogen verlangen.DSCN0127
Tegen half 12 belde Dhau nog dat er nieuwe mensen waren en ben ik vlug nog even een infomeeting gaan doen. Allemaal Franse gasten, maar enorm vriendelijk. Ik moest heel de uitleg in het Frans doen, en ik moet zeggen het ging echt wel vlot! Tof dat ik niet zo een half uur moet zitten denken op welke woorden ik moet gebruiken. Ze gingen hun kids ook zeker en vast naar de  miniclub sturen, goed dus voor ons!
Tegen kwart na 12 zat ik al terug in de lobby, samen met Jade nog een spelletje spelen en wachten tot de bus eraan kwam. Om 20 voor 1 was het zover. Nog een dikke kus en knuffel en vertrekken maar. Ik kreeg het niet over mijn hart en vooraleer ze op de bus stapte ben ik ze vlug nog een dikke knuffel gaan geven! Ik ga ze missen mijn lieve Jade! Maar ondertussen heeft haar mama mij al toegevoegd op facebook en gaan we binnenkort eens skypen.  Toffe mensen, die enorm veel appreciatie hadden voor het werk dat de miniclub elke dag deed, en die het fantastisch vonden dat Jade mij zo graag had.

Eens Jade vertrokken was gingen we normaal naar het strand gaan, maar omdat het al zo laat was en vooral omdat we al zo lui waren, zijn we in het hotel gebleven en heb ik eens de facebookpagina in orde gemaakt, de blog geschreven en mijn eigen foto’s online gezet. Tegen dan was het alweer 15u en gingen we vertrekken richting Houmt Souk. Eerst wel nog Carla en Elisa uitzwaaien en dan de taxi in richting hoofdstad. Daar hebben we samen met een vriendin van Candy een aantal uurtjes rondgekuierd. In een klein winkeltje vond ik zo’n schattig babykleedje, dat ik niet anders kon dan het kopen. Echt zo klein en schattig, ik moest dat gewoon meenemen.
Tegen de avond hebben we een restaurantje opgezocht en hebben we samen iets gegeten. De lekkere Bric en daarna voor mij kip met frietjes. Lekker, en eens iets anders dan hier in het hotel. Tegen half 9 waren we terug in het hotel en Hannen had ons gevraagd om mee te gaan naar de Hammam, ja daar zeg ik geen neen tegen!
Het was een lokale Hammam, wij waren dus de enige ‘toeristen’ . vrouwen hebben hier ook helemaal geen géne. Ze lopen daar allemaal zonder bh rond en er loopt echt veel volk binnen en buiten. Eerst moesten we onze emmers vullen met water en kregen we speciale zeep en een schrobhandschoen om onszelf te wassen. Het was echt enorm warm binnen, het koude water deed dus meer deugd dan het warme water. Na een klein half uurtje moesten we dan bij een vrouw gaan die ons ook nog een schrubde en hupla het bikinitopje vloog uit. Lag ik daar temidden van al die Tunesische vrouwen terwijl ik geschrobd werd J ook weeral een ervaring die ik niet snel zal vergeten en zoiets maak je ook niet mee als je naar de toeristische dingen gaat. Het schrobben was wel enorm hard, maar er kwam wel enorm veel dode huid af, goed zo, want als ik nu in de zon lig zal ik veel beter bruinen. Na het schrobben kreeg ik nog een massage ook, amai ZALIG! Er zit in mijn nek duidelijk iets vast, want het deed pijn als ze daar aankwam. Nadien mocht ik me nog douchen en dan zat het er op. Voor nog geen 7 euro ben ik naar de hamam geweest, heb ik schrub gehad en een massage. Lang leve lokale dingen!
Na de hammam was ik wel nog meer moe dan ervoor dus zijn we rechtstreeks naar huis teruggekeerd. Het was een dag vol emotionele momenten, met een deugddoend einde! Morgen een dag vol nieuwe kinderen, ik ben benieuwd!

Sweet dreams!

L.

Geef een reactie

