Kids aan de top!

De blog is alweer een paar dagen geleden. Gisteren had ik er eentje geschreven, maar er stond niet veel goeds in, dus misschien maar best dat ik hem niet online gezet heb.
Er zijn hier de afgelopen dagen heel wat problemen geweest. Hetgeen ik altijd gevreesd heb is ook waar geworden. Jaloezie kan mooie dingen kapot maken, en je verwacht het niet van sommige mensen.
Soit, ik heb mij voorgenomen er voor mijzelf het beste van te maken. Vanaf nu ligt mijn focus enkel en alleen nog op de kids. Vandaag ben ik alweer vroeg opgestaan, om half 8 had ik genoeg van draaien en keren in mijn bed en ben ik maar gaan ontbijten. Daar zaten al alle kinderen rondom mij, fantastisch gewoon. Tegen 9u ben ik dan maar naar de miniclub gegaan en heb ik mij maar met de kids geamuseerd! Deze morgenzijn we gaan kajakken op de zee, steeds een activiteit die de kids geweldig vinden. Zelf zat ik zalig in het zonnetje op het strand met de kleinsten. We waren met meer dan 25 kids vandaag dus het kajakken heeft zijn tijd geduurd, daarna nog vlug even boogschieten. Ik ondertussen met het Vlaamse meisje het Maya spel spelen. Het is voor mij de bedoeling dat de Belgische kids nog net iets meer krijgen dan de Franse, een beetje een speciale behandeling. Die ouders stellen dat ook enorm op prijs, zo had ik haar ook beloofd dat we na de miniclub ook een glottertattoo zouden zetten. Zo’n dingen worden op prijs gesteld en voor mij is het maar een kleine moeite. Deze middag dan heb ik smokkelaar moeten spelen! Hassen, Whada en Selim wouden eten,maar door de Ramadam mogen ze eigenlijk niet. Liep ik daar in het restaurant met 2 stokbroden en 4 borden met eten, het was echt een grappig zicht! Maar opnieuw krijg je daardoor een hele andere band met hen, ook zij appreciëren dat je dat wil doen. Het zijn 3 schatjes, en de enige drie die ik hier van het team wel vertrouw.
Deze middag hebben we zwembadspelletjes gespeeld. Ik zat met 8 kleintjes in het kleine zwembad, dan ben je echt een hele middag bezig, met alleen maar te tellen. Maar het was leuk, de kids vinden het super dat ik ook in het water kom en dat ze met water mogen gooien en wat ze maar willen.
Na het vier uurtje hebben we dan nog een spelletje Secret Agent gespeeld om uiteindelijk af te sluiten met snoepjes.
Nadien het Vlaamse meisje nog een tattoo gezet, dat ik tegen kwart na 6 eindelijk naar de kamer kon, want om 10 na 7 was het alweer tijd om te gaan shminken. En druk dat het was. We waren maar met 3 Whada, Hannen en ik en het was echt doordoen. Ik denk dat ik wel zeker 50 tattoos heb gezet. Maar ook dat blijf ik super vinden, nadien mij. Handen en benen vol met verf, maar dat hoort erbij!
Vlug een hapje eten en minidisco! Nadien heb ik nog samen met de kids, Jade, Olivia en Naïma naar de show gekeken. Voor mij is dat het echt, heel de dag die in het teken staat van de kids. En als het dan tijd is om te vertrekken en de kids beginnen te wenen, dan weet je dat je een goede job doet.
Deze avond zij. We dan nog met Farid en de andere collega’s iets gaan drinken. Het was gezellig, maar iedereen was echt heel moe. Tegen 1u dan toch mijn bedje in!
Toffe dag voor mij, met kids aan de top!
L. X

Geef een reactie

