Water,water en nog eens water! En de Tunesische feestdag! 25-07

Vandaag heb ik echt een lange dag gehad. Geen minuut pauze en na het werk zelfs nog de blog geschreven. Toch wel iets waar ik altijd terug een uur mee bezig ben. Vooral het Franse deel gaat nooit zo vanzelfsprekend. Het is ook jammer dat ik het elke keer weer alleen moet doen. Inspiratie komt niet vanzelf en een beetje hulp zou welkom zijn, maar ja ik kan het moeilijk elke keer weer opnieuw vragen.. Soit, het is me toch maar weer eens gelukt het één en ander te verzinnen, ze zullen zeker niet moeten klagen dat ik niets voor de blog heb gedaan. Bijna zou ik nog de mijne vergeten, maar om de tijd te doden tussen nu ( na het eten, god ga ik blij zijn de dag dat ik terug eens rustig kan eten) en de minidisco.
Vandaag hadden we eindelijk weer eens wat meer kids, een klein vijftiental. Het is hier vandaag Tunesische feestdag dus het hotel kleurt weer rood-blauw voor de Olympic games. Geeft enorm veel sfeer in het hotel, deze morgen op het strand waren al heel wat spelen aan de gang. Fantastisch om te zien hoe iedereen erin meeleeft. Wijzelf zijn met de kids zandkastelen gaan bouwen en in de zee gegaan. Kheb hier 2 kleine nieuwe schatjes Lorèn en Naïma. Naïma is nog maar 3 jaar en ze heeft zo van dat schattig kroezel haar. Zo kindjes mogen ze mij elke dag komen werken. Het zijn er wel 2 die aandacht nodig hebben,maar zo heb ik ze graag, geef er mij zo 10 en ik ben nog content! Na de zee en alles wat erbij hoort, weer afspoelen en kleren terug allemaal aan, was het alweer tijd om te eten. In de tussentijd had ik ook 2 tekeningen gekregen, goed voor in mijn kamer hier, dan wordt ze nog wat meer mijn kamer.
Tijdens de middag moesten we zelf naar het bureau. Ik moest mijn doktersrekeningen nog indienen en Candy had geld te weinig gekregen.. Hopla een korte stop, kopietjes maken, papieren indienen intussen ook de taxikosten terugkrijgen en we konden terugkeren. Eerst nog een korte stop in de Carrefour voor een yoghurtje en nog wat andere lekkere dingen, een chocolaatje! Jummie!
Alles is hier toch spotgoedkoop.
Deze middag zijn we met de kids in het zwembad gegaan. Wat vonden ze het leuk om levensgrote douche voor mij te spelen, hoeveel liter water ik over mij heb gehad weet ik niet, maar het zal alleszins niet weinig zijn! We hebben zelfs zo lang in het zwembad gezeten dat het na het vieruurtje al 5 uur was en de mama’s en papa’s de kids alweer kwamen halen. Voor mij zat het er dan nog niet op. Tijd om te bloggen, vooral het Franse deel worstel ik altijd mee. Maar soit, na een uur is het dan toch goed gekomen. Vlug douchen, vlug nagels lakken, kledij aan en op gaan dansen op het terras. Candy danst niet graag, maar ik kan gerust heel de avond dansen! Alle kindjes komen ook naar mij om te dansen, grappig. Sta ik daar maar terwijl er twee aan mijn hand ronddraaien, het zijn schatjes. Hoeveel dat er ook vanavond niet naar mij gekomen zijn om mij een kusje te geven, echt van zo’n dingen kan je toch niet anders doen dan beseffen dat je deze job graag moet doen.
Minidisco aan het zwembad was ook terug lachen. We waren met zoveel animatoren dat we eigenlijk bijna geen plaats hadden om te dansen, gevolg eowel links als rechts kreeg ik kloppen van enerzijds Saber en anderzijds Hassen. En de kids maar lachen. Er is hier ook een klein jongetje, Mathieu, die stiekem een klein beetje verliefd is op mij. Tijdens het dansen staat hij heel de tijd te lachen en doen, maar achteraf durft bij niet bij mij komen. Zijn ouders proberen altijd, maar het lukt niet! Hij is echt zo schattig, en het levert tijdens het dansen ook grappige momenten op.
Na de minidisco was het dan meteen poolparty time.
Op dat moment kregen we verontrustende berichten. Er was iemand doodgeschoten en heel het land gaat in staking. Blijkt dat het een oppositielid is, en morgen wordt alles afgelast. Geen vluchten, geen excursies, niets. Redelijk wat gasten zitten hier dus vast. De ene vindt dat al wat leuker dan de andere natuurlijk, maar de meesten kunnen er wel mee lachen. Benieuwd wat dat weeral gaat geven.
Om middernacht was er dan nog vuurwerk en dan tijd voor mijn bedje.
Nu aan het ontbijten in het zonnetje! Zalig!
Vandaag hebben we kidsshow, het wordt weer een hectische dag!

Toedels! X

Geef een reactie

