Dag 1 van mijn Ramadam! 11-07

 

 
Vandaag start ik mijn eerste dag van de Ramadam. Dat wil dus zeggen niets eten of drinken tot half 8 deze avond. Ze vinden het hier eno tof dat ik het probeer! Ik vind dat ook maar logisch, als je in een vreemd land bent is het belangrijk dat je ook de cultuur van dat land leert kennen, als daar dan de Ramadam bijhoort, wel dan doe ik dat ook.
Deze ochtend hadden we in de kidsclub olympiade op het strand. De kids werden in 2 teams gesplitst. Ik was leider van team Merguez. Het andere team met Hassen was team Couscous. De kids kregen verschillende opdrachten, ze moesten een emmer vullen met water, zaklopen, touwtrekken en om ter meest zandkastelen bouwen. Deze morgen alweer veel bijgeleerd. Je hebt niet veel materiaal nodig om toffe dingen te kunnen doen. Rond 11u had ik het wel lastig, mijn maag was ferm aan het knorren, maar ik wou doorbijten. Toen we met de kids gingen eten, viel het allemaal wel mee. Het enige jammere was, was dat het frietjes waren. Na het eten was het tijd voor de siësta. Ik en Hassen bleven bij de kids,want de anderen moesten repeteren voor de show. Kort samengevat, ik en Hassen hebben geslapen, de kids hebben naar Shrek 4 en nog een andere film die ik zelf niet kende gekeken. Wel het slaapje deed me wel deugd! Ook al was het misschien maar 10 minuten, het was net wat ik nodig had. Deze middag waren het dan allemaal spelletjes in het zwembad, terug in 2 teams. Ze moesten lepels zoeken, blokjes zoeken, zwemmen en zeg maar verder. Echt een toffe middag! Tegen 4uur was het alweer tijd voor goûter. Een vieruurtje zoals ze bij ons zeggen. Mijn maag knorde wel een beetje, maar al bij al viel het nog wel mee.
Na het intermezzo gingen de kleintjes darts spelen en de groten petanque. Vooraleer ik het besefte was het alweer half 6. Maar de groten lieten onz nog niet zo snel gaan. Ik had Whada beloofd onze tattooset te tonen, dusja eenmaal die bovengehaald stonden Hassen en Selim daar al snel voor ook een tatoo. Jong en oud kunnen zich daar toch mee amuseren! 
Vlug een doucheke pakken, skypen met het thuisfront.. En bijna tijd om te eten. Anders dan in Egypte, hangt er hier echt een tof sfeertje tijdens de Ramadam. Iedereen is vrolijk en iedereen lacht. Echt leuk, je ziet iedereen hier op de gang rondlopen en iedereen is goedgezind! Dat geeft me ook moed om door te zetten! 
Voor het aperitief ook naar beneden. Dansen met de rest van het team op het terras. Echt gewoon een droomjob! En om half 8 geroep! Juij eten en drinken! Onmiddellijk worden er dadels in mijn hand gestopt, drinken. Ja ze dragen hier wel zorg voor mij! En ik krijg een gouden tip, start het eren eerst met soep, want dan kan je lichaam eerst wat opwarmen!
Zo gezegd zo gedaan. Buiten soep was er ook niet veel lekkers te bespeuren. Dus veelmeer dan dat heb ik niet gegeten. En toch,had ik het gevoel dat ik echt veel gegeten had :p
Minidisco time! Het was echt een superminidisco! Veel ambiance, veel plagen op het podium. Jup ik voel me part of the team, zelfs nog veel,meer dan vorig jaar. Pff en de tijd gaat zo snel😦 voor mij mag dit nog lang duren!
 
Oh bijna vergeten.. Ik had een sms gekregen met ‘hey what’s up? Were gonna drink something, if you like you can join us’ nummer kende ik niet, dus stuurde ik maar terug ‘who is this’ waarop ik antwoord kreeg ‘your boss😉 ‘ ja lap, ik was dus Farid zijn nummer vergeten opslaan! Haha :p gelukkig toen we hem zagen kon hij er wel mee lachen! Echt een toffe kerel! Met een hele bende van Thomas Cook zijn we dan in café Ryad iets gaan drinken. Eigenlijk is het een loungebar waar ze geen alcohol serveren. Heb een superlekker vers geperst fruitsapje met vanille ijs gedronken jummie! En ondertussen een tof gesprek gehad met Farid, hoe hij ooit begonnen is en nu manager is. Heel inspirerend.d
 
Amai eindelijk kunnen bijbenen met bloggen. Heb hier echt te weinig tijd! Morgen hele dag repeteren voor de kidsshow!
 
Time to sleep. L x

Geef een reactie

