Day 39 (7-08)

Vroeg uit de veren deze morgen want vandaag Olympische dag. En ik had nog wel wat voor te bereiden. Als knutselactiviteit wou ik de kids een bandana laten maken met verschillende buttons op. Die buttons waren alle verschillende sporten die we vandaag gingen doen en die moesten ze dus eerst inkleuren. Ikzelf had al een voorbeeldje gemaakt zodat ze wisten wat ze moesten doen. Er waren 4 kids en ze vonden het alle 4 leuk !

Na een uurtje knutselen zijn we dan gaan petanquen en daarna hebben ze nog wat in de kidsclub gespeeld. Heb sinds gisteren vlagjes in de club hangen en ze wouden een feestje bouwen! J mij niet gelaten als zij zich amuseren en plezier hebben ben ik blij!

Deze namiddag dan 7 kids. We hebben estafette gedaan, ringwerpen, petanque, waterbasket en dat was het zowat denk ik. Ondertussen ook een ijsje gegeten. Mijn frans zal ik hier toch wel ferm geoefend hebben want enkel Franse kids en 1 Vlaams meisje. De kids krijgen soms wel kippenvel als ze mijn frans horen, maar maakt niet uit, uit je fouten kun je leren.

Na wat echte activiteiten gespeeld te hebben ontdekten de kids mijn onderwaterfototoestel, niets dat ze leuker vinden om duizenden foto’s te maken. Gelukkig vind ik dat zelf ook leuk! J Op zo’n manier met de kids omgaan vind ik echt leuk. Je vertrouwt ze door je camera te geven en zij geven je respect terug. Als je zegt genoeg luisteren ze ook, ze kunnen zot doen (maar dat kan ik ook) maar als ik zeg dat ze moeten stoppen luisteren ze wel. Leuke kids echt waar, ik ga met plezier ‘werken’ en maak ook met plezier de diploma’s voor hen. Ze vragen er zelf ook al achter. Als ze dan zo blij zijn als ze dat krijgen ben ik ook echt blij.

Minpunt van vandaag is toch wel weer de rest van het animatieteam. Om 16u20 was de muziek uit en iedereen was vertrokken. Eerlijk gezegd vind ik dat zelfs respectloos ten opzichte van mij. Ik wist van niets en ik was er nog alleen. Deze morgen ook, Meme kwam schilderen in de kidsclub, mij niet gelaten ze mag dat zeker, maar na 10 minuten vertrok ze gewoon en liet ze al het gerief maar liggen. Ik denk dat ik morgen mijn verfborstel kan weggooien. Een beetje respect zou gewoon soms welkom zijn. Ik heb het al gevraagd wie de kidsclub gaat doen maar niemand weet het. De assistant GM heeft vandaag nog eens gevraagd of ik hier niet wil blijven werken omdat ze echt iemand nodig hebben voor de kidsclub. Hoe leuk ik het ook vind en hoe graag ik de kids ook heb, ik denk dat het na 2 maand genoeg zal zijn. Al ga ik het hier wel missen. Vooral dan de omgeving. En de maan, die is hier prachtig, dat zie je niet bij ons in België. Hoe prachtig ze opkomt achter de bergen echt magnifiek.

Deze avond dan ook nog een kindje van 3 jaar dolgelukkig gemaakt, Hugo. Hij had bij de andere kids de tatoo’s gezien en wou er ook één. Speciaal voor hem had ik dan ook de set meegebracht en echt zijn oogjes glunderden, zo fantastisch om te zien. Dinarra had al problemen met de mama, en ik kan me goed voorstellen als je niet vriendelijk tegen haar bent dat ze moeilijk zal doen. Zo lastig is het toch niet om eens te lachen of gewoon al bonjour te zeggen. Als je in animatie werkt denk ik dat het toch echt wel belangrijk is dat je in verschillende talen hallo kan zeggen, mensen apprecieren dat ook en zo is het ijs meteen gebroken. Oh ja, ik trek het mij niet aan als ze blij zijn over mij en elke avond dank u komen zeggen tegen mij dan weet ik dat ik de kids terug een superdag bezorgd heb en daar doe ik het toch voor.

Normaal is het morgen mijn vrije dag, maar donderdag ga ik mee met de snorkelboot dus mijn vrije dag is verlegd. Geen probleem, al ben ik wel enorm moe. Veel kids hebben is echt leuk, maar ook enorm vermoeiend want elk kind vraagt aandacht J En je moet ze allemaal evenveel aandacht geven, anders komt het niet goed :p

Ik ga slapen met de woorden van Guylian in mijn gedachten : Laaaauuuurrrrraaaa quand commence le kidsclub demain? Je veux venir tout la journée😀

L.

Sometimes kids are really amazing!

Geef een reactie

