Day 7 (6/07)

Vandaag is het gewoon al een week geleden dat ik vanuit België vertrokken ben, amai! En nog steeds besef ik niet dat ik hier 2 maand mag blijven. Het is gewoon fantastisch, net was ik nog met Vio aan het praten hoe snel het wel niet allemaal gaat. Zij is hier nu al bijna 3 jaar en beseft het nog steeds niet goed, al denkt ze er nu wel aan om terug te keren naar België en met haar vriend in California te gaan wonen.

Vandaag mocht ik mijn vrije dag nemen, eigenlijk had ik er wel nood aan. Het zijn lange dagen, net nog was er een Britse man die naar mij kwam. ‘How do you do it? From 10 in the morning till 11 in the evening there are kids around you, I couldn’t do it’. En hij heeft gelijk, ze zijn er altijd. Maar anderzijds is het wel leuk om te horen dat mensen echt wel respect hebben voor wat je doet. Ik heb nu echt 5 toffe kindjes en toffe families, en ik denk dat dat er ook wel veel aan doet. De ouders begrijpen maar al te goed dat ik een vrije dag nodig heb, ik had het ook verdiend zeiden ze,zo’n woorden doen wel eens deugd!

Soit, mijn vrije dag ben ik gestart met eerst en vooral eens uitslapen. Het was wel eens nodig! Daarna ben ik gaan snorkelen naar Hyat. Ongeveer 10 minuutjes wandelen van ons strand. Onderweg moet je, elke keer dat je een nieuw hotel nadert, je tas laten zien. De bewakers excuseren zich elke keer opnieuw, ik vind dat nu niet zo erg, maar blijkbaar zijn er toeristen die er wel moeilijk over doen. De zee was erg wild en er waren hoge golven, het ging dus wel om te snorkelen, maar niet zo super.  Hoe dan ook, ik heb mooie vissen en koralen gezien, in mijn vrije uurtjes ga ik zeker nog naar hier komen.

Na een uurtje snorkelen was het wel genoeg geweest, ik had ondertussen al een liter zout water ingeslikt denk ik. Tijd om te gaan eten, echt verdikken ga ik hier toch zeker niet doen. Naast soep en rijst eet ik niet veel meer :p En juist nu kon ik wel eten gebruiken, om 3uur vertrokken we immers naar de berg. We gingen een berg beklimmen om een prachtig uitzicht over Taba Heights te hebben. Ik, Mody, Mims en nog een paar andere Egyptenaren vertrokken, geloof mij als vrouw moet je hier soms je mannetje staan want veel vrouwen zie je hier niet. Vio en ik zijn de enige die hier in het hotel werken.  Het was wel een lastige klim en geluk hadden ze dat er een vrouw mee was want wie had er water bij? Juist ja.. Boven op de berg kon je je gewoon laten vallen, de wind hield je recht, echt zo waaien dat het hier soms doet,gelukkig maar, het zou anders niet uit te houden zijn!

Echt een geslaagde dag! Ik moest wel mijn infobord nog in orde maken voor de nieuwe gasten die toekwamen, dat was een werkje voor na het douchen! Bij gebrek aan een kleurenprinter heb ik dan maar de kids ingeschakeld om te kleuren, geloof mij ze vonden het niet erg, integendeel! Nu heb ik enkel nog plastiekjes nodig zodat mijn programma misschien toch langer meegaat dan één dag!

Na een vermoeiende, maar een fantastische dag is het tijd om mijn bedje op te zoeken! Morgen welkomstmeeting met de nieuwe gasten, ik zal mijn Frans mogen bovenhalen, oh help!

-Sweet dreams-

L.Image

Geef een reactie

