Day 6 (5/07)

Eindelijk eens voor middernacht in mijn bed, het is eens nodig! Het zijn al lange dagen geweest, maar heb me dan ook nog geen moment verveeld. Morgen mijn vrije dag, het zal eens deugd doen even van de kids weg te zijn, alhoewel hier in Taba is dat niet zo gemakkelijk!

Vanmorgen met de kids naar de zee geweest, we hebben daar ook een zwembad! Dus ook al gingen we naar het strand, de meesten hebben de hele tijd in het zwembad gezeten. Al zijn er wel een paar die zandkastelen wouden bouwen en geloof mij in Egypte gaat dat nog niet zo gemakkelijk. Het zand is eerst en vooral veel te warm en het is ook allemaal heel fijn zand! Maar kinderen vinden wel altijd een oplossing dus met wat water was het opgelost.

Tijdens mijn pauze afscheid genomen van Ilse, na een klein weekje vertrok ze terug naar België. Daarna gezorgd dat mijn infobord werd opgehangen. Ik heb het rechtstreeks aan de general manager gevraagd en nog geen 5 minuten nadien hing het op, zo moet je dus dingen regelen in Egypte! Nu enkel nog de papieren voor erin in orde krijgen! Vandaag al een groot deel afgewerkt, morgen eens gaan printen zodat de nieuwe gasten die morgen toekomen een infobord van de kidsclub hebben. Jaja stilaan begint alles hier in zijn plooi te vallen.

Na enkele zotte onderwaterfoto’s te hebben genomen wou ik de tattooset wel eens uitproberen. De kindjes vonden dat natuurlijk niet erg! Al waren de eerste een beetje mislukt en stond ‘galaxy park’ in spiegelbeeld, al bij al gaf het toch een mooi resultaat en de kids waren blij, dat is natuurlijk het voornaamste.

Mijn rug ziet ook terug ferm rood, amai je kan zien dat ik aan de zee heb gezeten vandaag. Ik ben hier nog maar 1 week, ik vraag mij echt af hoe bruin ik ga zijn tegen dat ik naar huis ga… Grappig om te zien dat zelfs mijn collega’s die zelf Egyptenaren zijn nog veel donkerder geworden zijn door altijd in de zon te werken. Sinds vandaag is hier een hele groep Egyptenaren gearriveerd, blijkbaar komen ze elke maand voor een dag of 2 om te relaxen. Ik versta daar onder een willekeurig vrouw uitzoeken om eens een verzetje te hebben. Nu hadden ze het nog eens nodig om zich volledig te ontspannen vooraleer de ramadam hier start, het is rond de 15e juli dit jaar. Toch chapeau voor de mannen die dat doen in ons hotel, toch niet te onderschatten, stel je voor je werkt in de keuken maar je mag een hele dag niet eten, toch wel te zot!

Het is alweer bijna middernacht!

Vlug tijd om te slapen!

L.

Geef een reactie

