Dag 5 (4/07)

Vandaag kreeg ik eindelijk mijn basispakket. De container met al mijn materiaal staat al sinds april vast in Alexandrië en kan hier dus niet geraken, wanneer hij komt is nog wel de vraag! Ik kan nu toch tenminste al iets doen.

Nog een beetje verder inventariseren terwijl er enkele kindjes in de miniclub aan het spelen zijn. Ik moet ook mijn infobord nog in orde zien te krijgen en het ergens ophangen. Wel even ferm geschrokken vandaag, ik moest naar de receptie gaan omdat er kindjes in de miniclub zaten zonder mij, kreeg ik daar een hele preek terwijl ik er zelf niks aan kon doen. Ik moest de sleutels afgeven aan één van de werkmannen, en die had dus blijkbaar de deur opengelaten. Gelukkig dat ze mij geloofden, ik had de general manager enkel vandaag nog maar gezien en het was al direct niet goed.

Soit, niet te veel over nadenken en een middagje naar zee. Er waren toch geen kindjes deze middag dus dan kon even ontspannen zeker geen kwaad. Beetje zonnen, af en toe eens in het water en we kunnen er terug tegenaan. Het water is hier prachtig, maar er zitten heel irritante visjes in het water. Ze komen aan je benen bijten en in het begin kriebelt het, maar daarna doet het echt pijn!

We kunnen steeds naar het strand met de taf taf, een open busje dat steeds over en weer rijdt. Zo zie je ook nog iets van de omgeving, echt tof. Hier in Taba hebben ze zelfs de gsm masten opgenomen in het landschap, ze hebben er reuze palmbomen van gemaakt! Vindingrijk zijn ze hier wel.

Terug in het hotel was het al weer bijna tijd om te douchen, nieuws te kijken en rapportje te schrijven. Mijn kindjes, die net terug waren van excursie waren alweer blij om mij te zien! Al vonden ze het heel jammer dat ik niet was meegeweest. De dresscode voor deze avond werd afgesproken en het moest roze zijn.

Zo gezegd, zo gedaan, met mijn roze kleedje aan vertrok ik uit mijn kamer. Daar kreeg ik al een eerst verrassing, de kindjes hadden mij staan opwachten en deden mij verschieten, Believe me, dat was goed gelukt! Minidisco begin ik elke dag leuker en leuker te vinden, er waren wel 10 kindjes vandaag, waar die plots vandaag kwamen, ik heb geen idee…

Dagelijks eten we met de animatoren na de minidisco, dan kunnen we nog eens op ons gemak samenzitten, alhoewel op ons gemak. Dat is vlug eten halen, alles naar binnenschrokken en terug naar buiten, Egyptenaren zijn op dat gebied niet geduldig. JALA JALA.

Gisteren was er een oudere mevrouw die niet goed was door de hitte. Ik heb haar moeten helpen om in haar stoel te geraken en haar man te halen. Nu steeds als ik hen zie is het aaa ma saveur… (ze zijn Franstalig)en altijd zwaaien. Hele lieve mensen.

De animatoren hadden deze avond de ‘hit the floor’ show. Niet zo gemakkelijk allemaal vind ik, maar Vio gaat me alles leren. Zij gaat waarschijnlijk deze maand nog weg, dus zou ik de shows ook moeten kunnen, aleja ik moet het niet doen, maar ik wil het wel graag leren.

Ik mag echt blij zijn om in zo’n animatieteam terecht te komen. Ik heb mij hier nog geen moment verveeld, al ben ik wel enorm moe en zal ik blij zijn met mijn vrije dag vrijdag! Eens uitslapen gaat zeker deugd doen!

Nu ga ik dromenland opzoeken!

L.

Geef een reactie

