Day 1

Na een niet zo’n goede landing, ik had echt het gevoel dat ik op een boot zat, veilig aangekomen in Taba! Direct goed ontvangen door mijn collega Emiel! Met de auto nog een ritje van een half uur naar Taba Heights, naar mijn hotel El Wekala. Het was pikdonker buiten, maar ook dan zag het er al adembenemend mooi uit. Het prachtige Sinaï gebergte doemde langzaam op en via kronkelende baantjes EN met de Egyptisch rijstijl kwamen we uiteindelijk aan bij het hotel. Het eerste opmerkelijke was dat we de auto dus in de kelder parkeerden en daar in de kelder is ook de moskee. Je kan dus voorhebben dat je je auto gaat gaan halen en dat ze daar zitten te bidden, vreemd inderdaad dat dacht ik ook!

Toegekomen in het hotel konden we eerst een hapje eten  en kennismaken met Mody en Violet van het animatieteam! Violet was blij dat er eindelijk eens een meisje was! Na het eten kon ik mijn kamer inspecteren, ik stond eigenlijk wel versteld. Ik had nooit verwacht zo’n grote kamer te hebben, ze is veel groter dan mijn kot, groot bed, tv, frigo, grooote badkamer, kortom alles wat ik nodig heb om 2 maand te overleven, toch heb ik ze zelf nog wat gedecoreerd. Hier en daar een fototje dat het toch niet te eenzaam wordt. Na de inspectie ben in dan naar de miniclub gaan kijken en opnieuw stond ik versteld, zooo groot. Ik heb zelden nog zo’n grote miniclub gezien! Ik wist dus waaraan te beginnen. Daarna dan nog gezellig iets drinken met de mede animatoren. We zijn met 6 in totaal. Mimis, Momo, Mody, Violet, ik en de 6de ken ik nog niet. Toffe bende, al zeiden ze wel (al lachend bedoeld dan) dat ik ‘the black sheep’ zou zijn, en daarmee doelden ze op het feit dat ik als enige een thomas cook uniform draag! Na nog een spelletje pool, was het genoeg voor de eerste dag, het was een lange dag geweest, maar ik kon voldaan in mijn bedje kruipen.

Vandaag dan had ik om 9u30 afspraak met de gasten. Ik moest me kort even voorstellen en over de miniclub vertellen. Jammer genoeg kon ik wel niet met zekerheid zeggen of ik morgen zal kunnen starten want ik moest nog heel de miniclub inventariseren en opruimen. Zo gezegd zo gedaan, na de informatiebijeenkomst kon ik starten in MIJN miniclub, jaja mijn miniclub voor deze zomer. Ik heb daar toch wel wat zweet gelaten, heel veel materiaal dat kapot is, waar stukken van ontbreken, dingen waarvan je echt niet weet waarvoor ze dienen.. Kortom, alles moest eens grondig onderzocht worden! Na een voormiddagje werken stond alles aan de kant en kon de kuisploeg alles eens goed kuisen, geloof mij het was nodig J

Terwijl zij dat aan het doen waren, was het dan weer tijd voor mij om te eten, in zo’n hitte heb je daar nu niet echt behoefte aan,maar ja eten moet je doen!  Na het eten had ik afgesproken om Taba Heights eens te verkennen (op 5 minuten ben je rond hoor) en op zoek te gaan naar een stick voor internet en een sim kaart. Maar natuurlijk, we zijn hier in Egypte, dus de ene winkel had het niet en de andere was niet open. De eerste les die ze mij hier nu al geleerd hebben is dat in Egypte niets gaat zoals gepland. Nog steeds geen internet dus, ik hoop wel dat het tegen morgen opgelost gaat zijn! Ondertussen heb ik hier ook het kantoortje van Thomas Cook gezien, klein, maar alles is er wat er nodig is! Mijn hotel hier heeft ook een strand, maar dat is anderhalve kilometer verderop. Met de taf taf kan je er gemakkelijk geraken, maar wij zijn alvast eens met de auto gaan kijken! Gezellig, superhelder water, ik kijk er al naar uit om daarin te gaan snorkelen! Aan het strand is er dan nog een zwembad, vreemd lijkt zo maar het kan dus J

Back in het hotel ben ik de kidsclub dan maar eens gaan checken, en ja hij zag er lang niet slecht uit! Alles dan maar terug mooi in de kasten gestoken en hij is klaar voor morgen te starten, als er kindjes zijn natuurlijk!

Ik voel me hier wel al een beetje thuis, mijn mede animatoren hebben mij al gedoopt (ze hebben me gewoon in het zwembad gegooid) en ze zeggen steeds’ we are a team, we have to work together you don’t need to sit alone in the minclub’ (op hun grappige Engelse manier). Ja het is echt wel een leuke bende, als het meevalt ga ik ook meedansen in de shows, dus wordt wel leuk! Straks minidisco, ik zal maar al snel beginnen met de dansjes te leren!😀

See you later!

Laura from Egypt

(Vanaf het terras aan het zwembad  zie ik trouwens Jordanië en Saudi-Arabië liggen! :p)

 

Geef een reactie

